خبر فوری

 
 
دیدار وزیر امور اروپا و بین‌الملل فدرال اتریش با عمران خان در اسلام آباد
کد خبر :834291798

20:07 1400/12/28


برچسب ها : اتریش, اسلام آباد, افغانستان, اوکراین, بحران انسانی, پاکستان و اتریش, جامو و کشمیر, دیدار, عمران خان, گفتگو, نخست وزیر پاکستان,

الکساندر شلینبرگ وزیر امور اروپا و بین‌الملل فدرال اتریش روز پنجشنبه 26 اسفند (17 مارس) با عمران خان نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | الکساندر شلینبرگ وزیر امور اروپا و بین‌الملل فدرال اتریش روز پنجشنبه 26 اسفند (17 مارس) با عمران خان نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

هر دو طرف در مورد مسائل مختلف از جمله مسئله جامو و کشمیر اشغالی، بحران انسانی در افغانستان، حل و فصل مناقشه اوکراین بصورت دیپلماتیک بحث و بررسی کردند، همچنین عمران خان موضع خود را در مورد خطرات و عواقب جنگ در دنیا بیان کرد و خواستار حل و فصل جنگ روسیه و اوکراین به صورت گفتگو و مذاکره شد.

نخست وزیر پاکستان از همکاری اتریش در راه اندازی مؤسسه علوم و فناوری کاربردی پاکستان-اتریش در هاریپور تشکر ویژه کرد و گفت: پاکستان با در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی مؤسسات اتریشی به دنبال ایجاد چنین مؤسسات بیشتری به ویژه در زمینه های مهندسی و فناوری است.

عمران خان همچنین به اقدام جدی اخیر هند درمورد پرتاب موشک در خاک پاکستان اشاره کرد که سوالات جدی در مورد ایمنی فنی پرتاب های تصادفی یا غیره موشکی در محیط هسته ای مطرح شده است. در همین حال، نخست وزیر پاکستان از جامعه جهانی خواست تا نقش خود را در حفظ ثبات استراتژیک در منطقه ایفا کند.

ارسال نظر

 
1