خبر فوری

 
دیدار وزیر ارشد ایالت بلوچستان جام کمال خان با سفیر ایران
کد خبر :579292934

11:12 1397/07/12


برچسب ها : ایران, بلوچستان, سفیر, وزیر ارشد,

دیدار وزیر ارشد ایالت بلوچستان جام کمال خان با سفیر ایران


طی دیدار دوجانبه ،سفیر ایران در پاکستان، مهدی هنر دوست و وزیر ارشد ایالت بلوچستان ،جام کمال خان، دو طر ف در مورد افزایش امور و روابط دوطرفه، اقتصادی میان بلوچستان و سیستان و بلوچستان، تجارتی و فرهنگی، بحث و تبادل نظر کردند.
طی این دیدار درمورد امنیت و حفاظت زائرین و فراهم کردن وسایل مورد نیاز برای آنان ، تسهیل امور برای رفت و آمد مشترک در دومنطقه مرزی و درمورد راه اندازی سرویس راه آهن میان بندر گوادر و بندر چابهار نیز بحث و گفت و گو شد.
وزیر ارشد ایالت بلوچستان نیز اظهار داشت که ایران با مبارزه علیه تحریم ها درحال صعود به منازل و مراتبی بالاتر است.
وی خاطر نشان کرد که منطقه ایران، پاکستان و افغانستان مملو از معادن و ذخایر طبیعی است.
وزیر ارشد ایالت بلوچستان دراین زمینه افزود، سه کشور با همکاری یکدیگر و با استفاده از انرژی و معدن های موجود، می توانند بر بازار جهانی مؤثر واقع شوند. افزایش و بهبودی روابط دوجانبه از طریق اعضای پارلمان های دو طرف می تواند مؤثر واقع شود. وی افزود، این روابط باید ادامه یابند.
سفیر ایران در پاکستان مهدی هنردوست نیز اظهار داشت، طی دوسال گذشته روابط تجارتی میان پاکستان و ایران افزایش یافته و این تجارت به مبلغ 1.3 میلیارد دلار رسیده است. این درحالی است که این مبلغ و روابط تجاری میان دوکشور درآینده افزایش خواهند یافت.
وی افزود، مقامات ایران برای روابط با پاکستان اهمیت زیادی قائل هستند و خواستار روی کار آوردن تمامی کانال ها برای افزایش روابط میان دو کشور نیز هستند.
سفیر ایران در این زمینه خاطر نشان کرد که ایران خواستار تکمیل هرچه سریعتر خط انتقال گازی میان ایران و پاکستان است.
مهدی هنر دوست افزود، طی ماه جاری کمیته ای مبنی بر روابط تجارتی مرزی میان دوکشور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 
1