خبر فوری

 
 
دیدار وزرای خارجه پاکستان و ایران در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد داووس
کد خبر :139637160

20:38 1401/03/05


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و ایران, داووس, دکتر حسین امیرعبداللهیان, دیدار, وزیر امور خارجه ایران, وزیر امور خارجه پاکستان,

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان با حسین امیر عبداللهیان همتای ایرانی خود در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس دیدار و گفتگو کرد.


 

داووس: به گزارش راز نیوز | بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان با حسین امیر عبداللهیان همتای ایرانی خود در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، در این دیدار،  بلاول بوتو زرداری بر تقویت روابط برادرانه میان پاکستان و ایران در تمامی زمینه های مورد علاقه تاکید و بیان کرد که زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی دوجانبه بسیار گسترده ای میان دو کشور موجود می باشد که طرفین بایستی از طریق مکانیسم های نهادی مختلف و روش های نوآورانه جهت شناسایی حوزه های جدید از آن بهره مند گردند.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین بر اهمیت تکمیل زودهنگام بازارچه های مرزی برای بهبود وضعیت اقتصادی منطقه مرزی تاکید و از حمایت همه جانبه ایران به ویژه مقام معظم رهبری از مناقشه کشمیر قدردانی به عمل آورد.

بلاول بوتو زرداری در ادامه از حسین امیر عبداللهیان به دلیل اعزام هواپیماهای ایرانی جهت مهار آتش سوزی در جنگل های بلوچستان تشکر کرد.

وی همچنین بر لزوم ایجاد روابط پایدار میان جامعه جهانی و حکومت موقت افغانستان برای پیشبرد اهداف مشترک صلح و ثبات در افغانستان تاکید کرد و گفت: پاکستان و ایران به عنوان همسایه با یکدیگر همکاری نزدیکی دارند

در پایان، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز از بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان برای سفر به ایران دعوت نمود.

ارسال نظر

 
1