خبر فوری

 
 
دیدار وزرای امور خارجه پاکستان و چین در هاینان
کد خبر :1346941485

18:24 1399/05/31


برچسب ها : پاکستان و چین,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با وانگ ژی همتای چینی خود، در زمینه مسائل دوجانبه و مهم به رایزنی پرداخت.


چین: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با حضور در استان هاینان چین به منظور ملاقات با همتای خود، ضمن دیدار با وانگ ژی وزیر امور خارجه چین، به رایزنی در مورد روابط دوجانبه و امور مهم پرداخت.

وزیر امور خارجه پاکستان که روز گذشته به منظور سفری دو روزه وارد چین شده بود، قرار است امروز به عنوان رهبر هیئت متشکل از مقامات ارشد پاکستانی، در دومین نشست استراتژیکی وزرای امور خارجه پاکستان و چین شرکت کند.  

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار تکمیل به موقع پروژه های تعیین شده تحت فاز دوم سی پیک را در اولویت دولت پاکستان عنوان کرد و افزود: پروژه های انرژی توافق شده میان دو کشور پاکستان و چین به ارزش 13 میلیارد دلار، موجب تقویت هرچه بیشتر روابط دوجانبه می شوند. این موضوع که رهبری دو کشور متعهد به تقویت بیشتر دوستی همیشگی و افول ناپذیر پاکستان و چین و ارتقاء همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف است، امری خوشحال کننده است.

وی با ارائه گزارشی از جنایات هند در کشمیر تحت سیاست افراط گرایی هندو، آن را خطری برای صلح و امنیت منطقه عنوان کرد و افزود: حرکت یکسوی هند در مرز مورد مناقشه واقع در شرق لداخ با چین منعکس کننده تفکر توسعه طلبانه هند است.

طرفین ضمن گفتگو در مورد وضعیت صلح افغانستان و پیشرفت در آن و وضعیت کلی امنیتی منطقه ، در زمینه انجام فعالیت های دوجانبه به منظور اتخاذ استراتژی مشترک جهت مقابله با تهدیدات و چالش های پیش رو در منطقه، توافق کردند.

ارسال نظر

 
1