خبر فوری

 
 
دیدار وزرای امور خارجه پاکستان و پرتغال در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد
کد خبر :1131199004

13:41 1400/06/31


برچسب ها : پاکستان و پرتغال, روابط دو جانبه, شاه محمود قریشی, مجمع عمومی سازمان ملل متحد, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با آگوستو سانتوش سیلوا وزیر امور خارجه پرتغال دیدار و گفتگو کرد.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با آگوستو سانتوش سیلوا وزیر امور خارجه پرتغال دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، هر دو طرف در زمینه های روابط و همکاری های دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی بحث و بررسی کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان تمایل خود را برای گسترش روابط دوجانبه پاکستان با پرتغال، به ویژه در زمینه روابط اقتصادی و تجاری ابراز کرد.

شاه محمود قریشی با ابراز اطمینان از گروه های دوستی پارلمانی پاکستان و پرتغال که در پارلمان های هر دو کشور ایجاد شده اند گفت: روابط عمومی پاکستان و پرتغال و گروه های دوستی پارلمانی میان دو کشور بایستی برای ارتقاء همکاری میان پاکستان و پرتغال تلاش کنند.

وی افزود: افغانستان صلح آمیز و با ثبات نه تنها برای پاکستان بلکه برای صلح و نظم در منطقه از اهمیت اساسی برخوردار است.

وی تلاش های پاکستان را برای تسهیل خروج مقامات دیپلماتیک و کارکنان سازمان های بین المللی از افغانستان برجسته کرد و از جامعه بین المللی خواست تا از طریق ارتباط با افغانستان گام های مثبتی را برای ارائه کمک های بشردوستانه، محفاظت و رسیدگی به نیازهای مردم افغانستان در برابر فاجعه اقتصادی تضمین کنند.

وی همتای پرتغالی خود را در زمینه های نقض شدید حقوق بشر در هند، جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت، نسل کشی و نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در جامو و کشمیر تحت اشغال هند و قوانین بین المللی حقوق بشر مطلع ساخت.

در پایان هر دو وزیر خارجه تمایل خود را بر تبادل هیئت های سطح بالا در زمینه افزایش روابط دو جانبه میان پاکستان و پرتغال ابراز کردند.

ارسال نظر

 
1