خبر فوری

 
 
دیدار وزرای امور خارجه مصر و ازبکستان با ژنرال قمر جاوید باجوا در راولپندی
کد خبر :1286752955

16:38 1401/01/02


برچسب ها : اجلاس سازمان همکاری اسلامی, ازبکستان, پاکستان و ازبکستان, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, پاکستان و مصر, دیدار, ژنرال قمر جاوید باجوا, سازمان همکاری اسلامی, فرمانده ارتش پاکستان, وزیر امور خارجه مصر,

وزیر امور خارجه مصر و معاون وزیر امورخارجه ازبکستان روز سه شنبه 2 فروردین (22 مارس) در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی(OIC) با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان بصورت جداگانه در راولپندی دیدار و گفتگو کردند.


 

راولپندی: به گزارش راز نیوز | وزیر امور خارجه مصر و معاون وزیر امورخارجه ازبکستان روز سه شنبه 2 فروردین (22 مارس) در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی(OIC) با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان بصورت جداگانه در راولپندی دیدار و گفتگو کردند.

به گفته روابط عمومی ارتش پاکستان، طی دیدار وزیر امور خارجه مصر با فرمانده ارتش پاکستان، موضوعات مورد علاقه دو کشور در زمینه های مختلف از جمله مسائل امنیت منطقه ای و دفاعی میان پاکستان و مصر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین حال، فرمانده ارتش پکستان بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه در زمینه های مختلف میان پاکستان و مصر تاکید و نشست سران سازمان همکاری اسلامی را گامی تاریخی در جهت رسیدگی به وضعیت بحرانی بشردوستانه در افغانستان و رساندن جامعه جهانی به یک دیدگاه و استراتژی مشترک توصیف کرد.

وزیر امور خارجه مصر ضمن قدردانی از پاکستان به دلیل میزبانی از کنفرانس OIC و نقش پاکستان در صلح منطقه قدردانی و بر تعهد خود برای توسعه روابط دیپلماتیک با پاکستان در همه سطوح تاکید کرد.

در ادامه، طی دیدار فرکات صدیکوف معاون وزیر امور خارجه ازبکستان با ژنرال قمر جاوید باجوا در مقر فرماندهی ارتش پاکستان، موضوعات مورد علاقه دو جانبه در زمینه های مختلف از جمله مسائل امنیت منطقه ای و دفاعی میان پاکستان و مصر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین حال، ژنرال قمر جاوید باحوا گفت: پاکستان برای روابط خود با ازبکستان ارزش قائل است و روابط دو کشور ریشه در مذهب، ارزش‌های مشترک، اهمیت ژئو استراتژیک، سود متقابل و همکاری اقتصادی و دفاعی دارند. همچنین هر دو طرف بر تقویت بیشتر روابط دوجانبه از جمله تلاش برای صلح و امنیت در منطقه تاکید کردند.

در پایان، معاون وزیر امور خارجه ازبکستان از نقش و تلاش های پاکستان در ثبات منطقه و میزبانی چهل و هشتمین شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی قدردانی کرد و متعهد شد که نقش خود را در تقویت بیشتر همکاری های دیپلماتیک با پاکستان در همه سطوح ایفا کند.

ارسال نظر

 
1