خبر فوری

 
 
دیدار وزرای امور خارجه امارات متحده عربی و عربستان سعودی با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :627293948

10:02 1398/06/14


برچسب ها : پاکستان و امارات متحده عربی, پاکستان و عربستان سعودی, جامو و کشمیر, عمران خان,

شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات متحده عربی و عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی که همزمان به پاکستان آمده اند با عمران خان نخست وزیر این کشور دیدار کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات متحده عربی و عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی که همزمان به پاکستان آمده اند با عمران خان نخست وزیر این کشور دیدار کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده در این دیدار سه جانبه، طرفین در خصوص مسئله کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداخته و اوضاع این منطقه را بررسی نمودند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار مقامات امارات متحده عربی و عربستان سعودی را از آخرین وضعیت منطقه کشمیر و نقض آشکار حقوق بشر در این منطقه آگاه نمود و بر رفع فوری حکومت نظامی در این منطقه تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی در خصوص مسدود بودن راه های ارتباطی منطقه کشمیر خواستار گشایش فوری مسیرهای ارتباطی و رفع ممنوعیت رفت و آمد در این منطقه شد.

وی اظهار داشت: اقدامات هند در منطقه کشمیر امنیت و ثبات منطقه را دچار خطر کرده است و جامعه جهانی باید با اعمال فشار، نسبت به پایان دادن به اقدامات هند در منطقه کشمیر تلاش نماید که عربستان سعودی و امارات متحده عربی می توانند نقش بسزایی در این میان ایفا نمایند.

مقامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز در این دیدار ابراز داشتند بر اساس دستور دولت های خود در پاکستان حضور یافته اند، مقامات دو کشور با تاکید بر اهمیت روابط خود با پاکستان، نسبت به تلاش های پاکستان برای برپایی امنیت در منطقه اذعان نمودند.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان، مقامات عربستان و امارات متحده با ابراز نگرانی در خصوص وخامت اوضاع کشمیر اعلام نمودند عربستان سعودی و امارات متحده عربی به منظور مقابله با چالش ها، کاهش تنش ها و گسترش امنیت و ثبات در منطقه به رایزنی و تماس های خود با پاکستان ادامه خواهند داد.

ارسال نظر

 
1