خبر فوری

 
 
دیدار هیئت 11 نفره پارلمان قطر با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :1402684556

17:08 1400/03/11


برچسب ها : پاکستان و قطر, دیدار سیاسی, رئیس مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی, هیئت قطر,

هیئت 11 نفره قطر که به رهبری شیخ علی عبدالله علی ثانی که به منظور سفری 4 روزه به دعوت رئیس سنای پاکستان وارد اسلام آباد شده است، امروز با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در ساختمان پارلمان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت 11 نفره قطر که به رهبری شیخ علی عبدالله علی ثانی که به منظور سفری 4 روزه به دعوت رئیس سنای پاکستان وارد اسلام آباد شده است، امروز با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در ساختمان پارلمان دیدار و در خصوص امور مورد علاقه دوجانبه، در رابطه با امور منطقه ای نیز به طور مفصل به رایزنی پرداخت.

رئیس سنای پاکستان در این دیدار با بیان اینکه روابط برادرانه نزدیک میان پاکستان و قطر حائز اهمیت بسزایی هستند و پاکستان مصمم برای تبدیل این روابط به مشارکت مستحکم سیاسی و اقتصادی است، گفت: ارتباط بین بنادر کراچی و حماد قطر و از طرفی باز کردن بازار غذایی قطر برای پاکستان موجب تقویت بیشتر تعاملات تجاری فیمابین شده است. در سال مالی 2020 حجم تجارت دوطرف 1.8 بیلیون دلار آمریکایی بود که خوشایند است و خواستار افزایش بیشتر این ظرفیت هستیم.

رئیس سنای پاکستان در ادامه این گفتگو، ضمن استقبال از سرمایه گذاری سازمان سرمایه گذاری قطر در بخش های مختلف پاکستان، اظهار داشت که هرگونه تسهیلاتی را به این سازمان ارائه خواهیم داد. پاکستان از جمله کشورهای منطقه ای است که بیشترین سیاست های آزاد سرمایه دوست در زمینه تجارت را دارد و به منظور آسان تر کردن معاملات در پاکستان این شاخص به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. تاسیس بخش "فروارد ونت" در قطر برای ساخت فوتبال جهت جام جهانی فیفا 2020 و رویدادهای آینده باعث افتخار برای پاکستان است.

رئیس سنای پاکستان افزود: نه تنها 72 هزار تبعه پاکستانی در توسعه و رشد قطر نقش ایفا می کنند بلکه نقش آنها در توسعه پاکستان نیز اهمیت ویژه ای دارد. وی از فراهم کردن زمینه های شغلی برای بیش از 72 هزار تبعه پاکستانی در قطر تحت ظرفیت صد هزار نفری تصویب شده، ابراز خرسندی کرد.

رئیس سنا ضمن آگاه کردن هیئت قطر از وضعیت جامو و کشمیر، اظهار داشت که کشور های اسلامی، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل باید اقداماتی مطابق با آرمان های مردم کشمیر و قطعنامه های سازمان ملل انجام دهند.

شیخ علی عبدالله علی ثانی آلثانی گفت: روابط پاکستان برای کشور قطر ارزشمند هستند. ظرفیت بالای سرمایه گذاری در پاکستان وجود دارد که از آنها بهره مند خواهیم شد. با گسترش بیشتر تجارت و سرمایه گذاری میان دو کشور، پیشرفت های بیشتری حاصل می شود.

ارسال نظر

 
1