خبر فوری

 
 
دیدار هیئت کنگره آمریکا با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :1010938244

18:54 1400/09/01


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, شاه محمود قریشی, هیئت کنگره آمریکا, وزیر امور خارجه پاکستان, کمیته امور خارجه,

گریگری میکس رئیس کمیته امور خارجه کنگره آمریکا در رأس هیئتی با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| گریگری میکس رئیس کمیته امور خارجه کنگره آمریکا در رأس هیئتی با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

شاه محمود قریشی در این دیدار ضمن ابراز اهمیت بسزای روابط با آمریکا برای پاکستان، از مصمم بودن پاکستان برای تقویت بیشتر مناسبات دوجانبه براساس احترام متقابل و منافع مشترک گفت و افزود: روابط سازنده فیمابین می تواند موجب گسترش صلح، ثبات و توسعه منطقه شود. وی ضمن تاکید بر لزوم استحکام بیشتر روابط تجاری و اقتصادی، خاطر نشان ساخت که آمریکا بزرگترین بازار واردات از پاکستان است.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه با آگاه سازی هیئت کنگره آمریکا از فرصت های سرمایه گذاری خارجی موجود در پاکستان و ترغیب شرکت های آمریکایی برای سرمایه گذاری در پاکستان، اظهار داشت: شرکت های آمریکایی با بهره برداری از بخش فناوری اطلاعات درحال رشد سریع و بازار 200 میلیون نفری پاکستان، می توانند منافع خوبی کسب کنند. وی با تاکید بر ضرورت تبادل هیئت های پارلمانی دو کشور به منظور تقویت تعاملات پارلمانی میان دوطرف و تاکید بر اهمیت مقابله با بحران انسانی در افغانستان با اتخاذ تلاش های مشترک در سطح جهانی، هیئت کنگره آمریکا را از اقدامات صورت گرفته توسط پاکستان برای مقابله با بحران انسانی در افغانستان مطلع ساخت. وی افزود: اخیرا در نشست ترویکا پلاس برگزار شده در اسلام آباد، به طور مفصل در مورد افغانستان مشورت صورت گرفت.

در این بین گریگری میکس و ایمی بیرا از وزیر امور خارجه و رهبری پاکستان بابت مهمان نوازی مخلصانه تشکر و قدردانی کردند و گریگری میکس از همکاری و کمک پاکستان برای خارج کردن اتباع آمریکایی از کابل تشکر کرد.

رئیس کمیته امور خارجی آمریکا ضمن اذعان به اهمیت روابط دوجانبه پاکستان و آمریکا، بر لزوم تقویت بیشتر آنها توافق کرد.

ارسال نظر

 
1