خبر فوری

 
 
دیدار هیئت کنگره آمریکا با دکتر معید یوسف مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :933314932

15:13 1400/09/03


برچسب ها : اسلام آباد, افغانستان, پاکستان و آمریکا, دیدار, روابط دو جانبه, مشاور امنیت ملی پاکستان, معید یوسف, همکاری, هیئت کنگره آمریکا,

گریگری میکس رئیس کمیته امور خارجه کنگره آمریکا در رأس هیئت کنگره آمریکا با دکتر معید یوسف مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | گریگری میکس رئیس کمیته امور خارجه کنگره آمریکا در رأس هیئت کنگره آمریکا با دکتر معید یوسف مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه میان پاکستان و ایالات متحده آمریکا از جمله وضعیت فعلی افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معید یوسف گفت: تحت تدابیر نخست وزیر پاکستان، اولویت های این کشور از ژئو سیاسی به ژئو اقتصادی تغییر کرده و به همین دلیل پاکستان به دنبال مشارکت اقتصادی و سرمایه گذاری با ایالات متحده آمریکا است.

وی افزود: شرکت های موفق آمریکایی که در پاکستان تجارت می کنند به نفع هر دو کشور هستند.

در ادامه دکتر معید یوسف نسبت به وخامت اوضاع در افغانستان ابراز نگرانی عمیق کرد و گفت: حدود 60 درصد از جمعیت افغانستان در خطر سوء تغذیه قرار دارند.

وی بیان کرد: جهان بایستی به فکر ایجاد یک سیستم مؤثر باشد تا از طریق آن کمک ها را قبل از شروع فصل زمستان به مردان، زنان و کودکان افغان برساند.

وی گفت: سیستم مالی و بانکی در افغانستان بطور جدی نابسامان است و بایستی بزودی به دنبال حل این مشکل تدابیری اتخاذ و از فروپاشی این سیستم در کشور جلوگیری شود.

در پایان هر دو طرف توافق کردند که در افزایش همکاری و روابط دو جانبه گام های مؤثری را بردارند.

ارسال نظر

 
1