خبر فوری

 
 
دیدار هیئت پارلمانی مالزی با رئیس مجلس سنا و رئیس جمهور کشور پاکستان
کد خبر :1313387782

18:23 1398/07/10


برچسب ها : پاکستان, رئیس جمهور, عارف علوی, مالزی, مجلس سنا, محمد صادق سنجرانی,

هیئت پارلمانی مالزی به ریاست محمد عارف بن محمد یوسف سخنگوی مجلس مالزی، امروز (چهارشنبه) دیدار های جداگانه ای با دکتر عارف علوی رئیس جمهور کشور پاکستان و صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان داشته و طرفین در رابطه با مناسبات دوجانبه، گسترش روابط پارلمانی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، هیئت پارلمانی مالزی به ریاست محمد عارف بن محمد یوسف سخنگوی مجلس مالزی، روز گذشته پس از دیدار خود با اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی پاکستان، امروز (چهارشنبه) دیدار های جداگانه ای با دکتر عارف علوی رئیس جمهور کشور پاکستان و صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان داشته و طرفین در رابطه با مناسبات دوجانبه، گسترش روابط پارلمانی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

 


صادق سنجرانی در این دیدار با قدیمی، دوستانه و مذهبی خواندن روابط میان دو کشور، کشور مالزی را نمونه ای از کشورهای درحال توسعه برای کشورهای اسلامی دانست و افزود، فرصت های خوبی برای سرمایه‌گذاری در پاکستان وجود دارد که سرمایه گذاران مالزی می‌توانند از آن بهره مند شوند. روابط پارلمانی و نهادی میان دو کشور از اهمیت زیادی برخوردار هستند و انجام اقدامات لازمه برای گسترش این موضوعات امر ضروری و مهمی است. سازمان خدمات پارلمانی درحال ایفای نقش مهم خود در زمینه قانون‌گذاری و دیگر بخش ها است.
رئیس مجلس سنا در ادامه خاطر نشان کرد، پاکستان برای ارتقاء ظرفیت پارلمانی و بهبود خدمات پارلمانی، بستر موسسه خدمات پارلمانی را به مالزی ارائه می‌دهد. زمینه های گسترده ای بین دو کشور در بخش گردشگری وجود دارند که مالزی می‌تواند در این باره نیز با پاکستان همکاری داشته باشد. تصمیم پاکستان، مالزی و ترکیه برای تاسیس شبکه تلویزیونی به منظور مبارزه با اسلام هراسی اقدامی تحسین برانگیز است.
گفتنی است رئیس مجلس سنای پاکستان در پایان گفتگوی خود گزارشی از وضعیت موجود کشمیر را نیز به هیئت پارلمانی مالزی ارائه کرد و از این کشور بابت حمایت از مظلومان کشمیری و پشتیبانی از موضع پاکستان در این باره در سازمان ملل، تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1