خبر فوری

 
 
دیدار هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا با وزیر حقوق بشر پاکستان
کد خبر :107524974

12:58 1401/06/31


برچسب ها : GSP Plus, اسلام آباد, پاکستان و اتحادیه اروپا, ریاض حسین پیرزاده, هیئت پارلمانی, وزیر حقوق بشر,

هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه 30 شهریور با ریاض حسین پیرزاده وزیر حقوق بشر پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه 30 شهریور با ریاض حسین پیرزاده وزیر حقوق بشر پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.

گفتنی است در این نشست افضل لطیف معاون وزیر حقوق بشر و دیگر افسران ارشد این وزارت حضور داشتند. در این بین به طور مفصل در مورد اجرای موافقتنامه های حقوق بشر برای حفظ وضعیت پاکستان در GSP Plus با اتحادیه اروپا، تبادل نظر انجام گرفت.

وزیر فدرال پاکستان ضمن استقبال از نمایندگان، از کمک به موقع اتحادیه اروپا به قربانیان سیل در پاکستان تشکر کرد و با بیان اینکه یک سوم کشور زیر آب است، افزود: دولت به رهبری شهباز شریف به طور جدی درحال اجرای روند امدادرسانی به قربانیان سیل بی سابقه می باشد، اما برای بازسازی زندگی بیش از 3 میلیون جمعیت به حمایت و کمک های گسترده ای نیازمند هستیم.

هیئت اتحادیه اروپا شامل ماریا ارینا رئیس کمیته زیر مجموعه کمیته حقوق بشر، اعضای پارلمان اروپا، مشاور حقوق بشر و رینا کیانکا سفیر اتحادیه اروپا در پاکستان، در مورد اقدامات دولت پاکستان در زمینه های لایحه ضد شکنجه، قانونگذاری ها در زمینه های ربایش های اجباری، توهین به مقدسات، حقوق اقلیت ها و تابعیت مهاجران را محور رایزنی و تبادل نظر قرار داده و رویه های دادگاه طولانی مربوط به حقوق بشر و نیاز به روش های نظارت دقیق بر برخی شاخص ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر حقوق بشر اظهار داشت: پاکستان هفت کنوانسیون اصلی بین المللی حقوق بش را تصویب کرده است و ما قوانینی را معرفی کرده ایم که هم نیازهای داخلی و هم تعهدات بین المللی را برآورده می کند. وی با ستودن همکاری های اتحادیه اروپا با این وزارت در زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی، گفت: وزارت برای ظرفیت سازی نهادهای حقوق بشری کار می کند و اداره کمک های حقوقی و عدلی که زیر نظر این وزارت برای حمایت و ارتقای حقوق بشر فعالیت می کند نیز توصیه هایی برای تغییر روند طولانی قضایی ارائه خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1