خبر فوری

 
 
دیدار هیئت مجلس عمان با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :1332785404

15:54 1398/06/15


برچسب ها : پاکستان, عمان, هند, کشمیر,

هیئت 10 نفری مجلس عمان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، هیئت 10 نفری مجلس عمان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کردند.
دکتر عارف علوی در این بین با فاشیست خواندن دولت هند، ابراز داشت: هند پس از دستیابی به قدرت هسته ای، صلح منطقه ای و جهانی را به خطر انداخته است. پاکستان به شدت اقدامات غیر قانونی هند علیه کشمیر در پنج اوت که بموجب آن دولت هند به طور یکجانبه و با نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل سعی در تغییر وضعیت کشمیر کرد را به شدت محکوم می‌کند، ادعای آنها مبنی بر داخلی بودن مسئله کشمیر را درست نمی‌دانیم و در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل نیز این امر مورد تایید واقع شد. بر هر مسلمانی واجب است که جنایات آشکار هند علیه مظلومان کشمیر را درک کند، پاکستان از عمان و جامعه جهانی در زمینه فشار آوردن به هند برای تسلیم قطعنامه های سازمان ملل درخصوص حق استقلال و خودمختاری کشمیر اشغالی از طریق همکاری است. پاکستان یک کشور صلح دوست و خواهان امنیت در منطقه است. برپایی امنیت در افغانستان، امری ضروری برای امنیت دائمی منطقه است و پاکستان برای موفقیت ماموریت صلح در افغانستان تلاش میکند.
شیخ خالد بن هلال الموالی رئیس هیئت مجلس عمان در این میان گفت: شهروندان پاکستانی مقیم عمان نقش کلیدی در پیشرفت کشور ایفا می‌کنند. وی همچنین بر لزوم گسترش روابط تجاری میان دو کشور نیز تاکید کرد.

دیدار هیئت پارلمان عمان با شاه محمود قریشی

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با هیئت پارلمان عمان به ریاست خالد بن هلال الموالی، پس از ارائه گزارشی از وضعیت فعلی اسفناک کشمیر، گفت: دو کشور با بهبودی روابط اقتصادی فی ما بین، می توانند همکاری های دوجانبه را به اوج خود برسانند.
هیئت عمانی با ابراز نگرانی درمورد وضعیت کشمیر، بیان داشت که خواب پیشرفت منطقه تنها از طریق برپایی امنیت تعبیر خواهد شد. اعضای مجلس گفتند، عمان معتقد به حل مسائل از طریق گفتمان است.
طرفین در این دیدار بر لزوم گسترش همکاری ها در زمینه های اقتصادی و تجارت توافق کردند.

ارسال نظر

 
1