خبر فوری

 
 
دیدار هیئت علما و شیوخ با نخست وزیر پاکستان عمران خان در اسلام آباد
کد خبر :810596183

15:15 1398/01/15


برچسب ها : پاکستان, تروریست, تروریسم, شورای علمای پاکستان, طاهر اشرفی,

روز گذشته هیئت علما و شیوخ پاکستان در دیدار با نخست وزیر این کشور " عمران خان " اقدامات دولت برای از بین بردن تفرقه افکنی، افراط گرایی و تروریسم، و تلاش های حکومت در زمینه های اقتصاد و فرهنگ را تحسین برانگیز خوانده و قدردانی کردند.


 

به گزارش راز نیوز، روز گذشته هیئت علما و شیوخ پاکستان در دیدار با نخست وزیر این کشور " عمران خان " اقدامات دولت برای از بین بردن تفرقه افکنی، افراط گرایی و تروریسم، و تلاش های حکومت در زمینه های اقتصاد و فرهنگ را تحسین برانگیز خوانده و قدردانی کردند. هیئت علما و شیوخ در این دیدار با اشاره به حمله تروریستی نیوزیلند، ابراز داشتند که تروریسم وابسته به هیچ دین و مذهبی نیست، و باید با آن مبارزه کرد . هیئت همچنین اقدامات نخست وزیر نیوزیلند در زمینه ابراز همدردی با جامعه مسلمان را قابل تحسین خوانده و افزود ‌: تمامی علما با محکومیت عناصر چنین وقایعی آن را توطئه ای برای بدنام کردن اسم اسلام در جهان می دانند. هیئت با اشاره به توصیه های بیان شده در کنفرانس پیام پاکستان گفت : این توصیه ها می توانند در زمینه امنیت و صلح مفید واقع شوند.
در دیدار علاوه بر آنکه طرفین در رابطه با اصلاح و تدوین برنامه های آموزشی و درسی به طور مفصل گفتگویی انجام دادند ، هیئت علما و شیوخ از موضع دولت در این زمینه نیز حمایت کرد.
نخست وزیر پاکستان عمران خان هیئت را در رابطه با توسعه، پیشرفت و اقدامات انجام شده در خصوص بخش های اقتصادی، فساد مالی، کمک مردمی مطلع کرده و خاطر نشان کرد ، برپایی صلح و امنیت ، حفظ جان و مال مردم از اولویت های کاری دولت است. درحالی که کشور با چالش های مختلفی روبرو است، دولت درحال تلاش برای بهبودی وضعیت اقتصادی کشور است. ما در تلاش برای از بین بردن و مبارزه با عناصر شرور هستیم، که همکاری علما و شیوخ می تواند در این زمینه به عنوان نقش کلیدی ثابت شود .
وی تعدد در سیستم های آموزشی را باعث ایجاد تفرقه در میان مردم خواند و خاطر نشان کرد که با ایجاد اتحاد در منابع آموزشی، علاوه بر آنکه موجب پیشرفت و بهبودی عملکرد خواهد شد، دانشجویان مدارس دینی نیز می توانند پس از اتمام سطوح آموزشی شان همچون دیگر دانشجویان وارد عرصه اقتصاد و فعالیت های اجتماعی شوند. دانشجویان مدارس دینی پس از فارغ‌التحصیلی می توانند همچون دیگران : دکتر ، مهندس، وکیل، قاضی، پروفسور، مهندس و غیره شوند.

هیئت علما و شیوخ تلاش های نخست وزیر در ارتباط با از بین بردن فقر و تنگدستی در جامعه را قابل تحسین خواند و از انجام مشورت با علما و ارزشمند قرار دادن آراء شان را قابل تحسین خواند.

رئیس مرکزی شورای علمای پاکستان و رهبر وفاق المساجد پاکستان " حافظ طاهر محمود اشرفی " در دیدار با نخست وزیر پاکستان عمران خان گفت : ادغام مدارس دینی با سیستم آموزش و پرورش اقدام درست نخست وزیر عمران خان است. برای پایان دادن به افراط گرایی و ستیزه جویی در کنار نیروهای مسلح ایستاده ایم. برای پایان افراط گرایی و تروریسم، شورای علمای پاکستان به طور جدی همکاری لازم را خواهد داشت. با اقدامات بخش ایالت پنجاب شورای علمای پاکستان همچون : نوشته های افراط گرایی، ستیزه جویانه، تبری و ایجاد دشمنی و تفرقه انگیز برخورد جدی خواهد شد.

ارسال نظر

 
1