خبر فوری

 
 
دیدار هیئت عالی رتبه پارلمان عرب با رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :1415167061

13:48 1400/05/11


برچسب ها : رئیس پارلمان عربی, رئیس مجلس سنای پاکستان, عادل بن عبدالرحمان العسومی, محمد صادق سنجرانی,

رئیس پارلمان عرب دقایقی پیش در صدر هیئت عالی رتبه با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان در اسلام آباد با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای این کشور دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس پارلمان عرب دقایقی پیش در صدر هیئت عالی رتبه با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان در اسلام آباد با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای این کشور دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عادل بن عبدالرحمان العسومی رئیس پارلمان عربی و هیئت عالی رتبه همراه در بدو ورود به ساختمان پارلمان پاکستان توسط محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان مورد استقبال قرار گرفتند.

دو طرف سپس در دیدار با یکدیگر در زمینه امور مختلف دوجانبه، گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور و همچنین اوضاع منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت برقراری روابط با کشورهای عربی برای دولت اسلام آباد ابراز داشت: پاکستان اهمیت ویژه ای برای برقراری روابط و مناسبات دوجانبه با کشورهای عربی قائل است.

وی افزود: پاکستان دارای دوستانه و بی نظیری با تمامی کشورهای مسلمان به ویژه کشورهای عربی می باشد و پارلمان عربی به دلیل بستر مشترک کشورهای عربی از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.

رئیس مجلس سنای پاکستان خاطرنشان کرد: نقش کلی پارلمان عرب قابل تقدیر است، پاکستان آماده عضویت در پارلمان عرب به عنوان عضو ناظر می باشد، این نهاد می تواند در زمینه گسترش روابط با کشورهای عربی موثر واقع شود.

سنجرانی در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با هیئت عالی رتبه پارلمان عربی تصریح کرد: روابط پارلمانی می تواند به ایجاد مسیر برای گسترش همکاری در آینده کمک نماید، تسریع در تقویت روابط پارلمانی لازمه اساسی برای شناسایی موانع و مشکلات و حل آنها می باشد، بدین منظور می توان برنامه های آموزشی برای قانون نگاری را برای پارلمان عرب تدارک دید.

وی گفت: ظرفیت های گسترده ای برای همکاری در بخش های سرمایه گذاری، تجارت و نیروی انسانی وجود دارد، در عصر فعلی جهانی شدن اهمیت روابط دوجانبه در تمامی زمینه ها را دو چندان خواهد کرد، پاکستان به منظور حمایت از حقوق امت مسلمانان، نگاه ویژه ای به پارلمان عربی دارد.

رئیس مجلس سنای پاکستان در ادامه افزود: پاکستان برقراری روابط با جهان عرب را برای توسعه همکاری های منطقه ای با اهمیت می داند. سفر هیئت عالی رتبه پارلمان عربی به پاکستان مناسبات دوجانبه را به نقطه اوج جدیدی خواهد رساند، سیاست خارجی پاکستان مبتنی بر توسعه روابط، هماهنگی، توسعه مشارکتی و پیام صلح و رفاه می باشد.

وی با بیان اینکه پاکستان حمایت از حقوق مسلم مردم فلسطین را تداوم خواهد بخشید ابراز داشت: ما همچنان بر مواضع خود مبنی بر تشکیل دولت مستقل و آزاد فلسطین مطابق با قوانین بین المللی هستیم، پاکستان حامی مردم مظلوم فلسطین است و در کنار آنان حضور دارد، اسلام آباد هیچگاه اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت.

محمد صادق سنجرانی گفت: ما همچون مردم فلسطین، کشمیری ها را نیز به دید یک بخش از امت مسلمان می نگریم، مسائلی همچون کشمیر و فلسطین باعث ایجاد فضای نا آرام و خشم آلود در میان امت مسلمان و کشورهای عربی شده است، حل مسئله کشمیر بر اساس قطعنامه سازمان ملل متحد امری ضروری برای امنیت و ثبات منطقه است.

عادل بن عبدالرحمان العسومی رئیس پارلمان عرب نیز در جریان دیدار با رئیس مجلس سنای پاکستان ابراز داشت: سفر به پاکستان باعث خرسندی من است، پاکستان از اهمیت بالایی در جهان عرب برخوردار است و توسعه روابط و گسترش سطح همکاری ها با پاکستان از اولویت های پارلمان عرب است، رشد اقتصادی و اجتماعی و ایجاد رفاه هدف مشترک ماست و ما با این هدف به سوی آینده گام خواهیم نهاد.

وی ابراز امیدواری نمود: این سفر به هموارسازی مسیر برای گسترش سطح همکاری های پارلمانی و نهادی و دیگر زمینه ها منجر گردد.

وی همچنین از رئیس مجلس سنای پاکستان برای حضور در نشست پارلمان عرب و ایراد سخنرانی در این نشست دعوت به عمل آورد و گفت: برای نخستین مرتبه از یک رهبر پارلمانی غیر عرب جهت سخنرانی در پارلمان عربی دعوت به عمل آمده است.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان با ابراز خرسندی نسبت به این موضوع اظهار داشت: این افتخار را امتیاز بزرگی برای خود می دانم و به زودی به همراه یک هیئت پارلمانی از پارلمان عرب بازدید خواهم کرد.

ارسال نظر

 
1