خبر فوری

 
 
دیدار هیئت عالی رتبه وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان با حماد اظهر وزیر انرژی پاکستان
کد خبر :1167803667

11:53 1400/11/25


برچسب ها : پاکستان و آلمان, حماد اظهر, معاون بخش خارجی وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان, وزیر انرژی, یوخن فلاس بارت,

یوخن فلاس بارت معاون بخش خارجی وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان در صدر هیئت عالی رتبه با حماد اظهر وزیر انرژی دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| یوخن فلاس بارت معاون بخش خارجی وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان در صدر هیئت عالی رتبه با حماد اظهر وزیر انرژی دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار ابعاد مختلف همکاری در زمینه منابع انرژی تجدید پذیر و فناوری انرژی پاک توسط طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حماد اظهر وزیر انرژی دولت فدرال پاکستان در این دیدار با تاکید بر برنامه چشم انداز توسعه دولت پاکستان برای دستیابی به تامین 60 درصدی انرژی از محل منابع محلی و پایدار تا پایان سال 2030 میلادی و همچنین ترویج سیاست انرژی پاک و تجدید پذیر و طرح ابتکاری پاکستان پاک و سبز ابراز داشت: دولت در حال تلاش برای آغاز پروژه های تولید برق از طریق منابع تجدید پذیر با جذب منابع مالی سرمایه گذاران داخلی و خارجی است، طرح ها و پروژه های آزمایشی تولید برق از سوخت های زیستی و منابع انرژی تجدید پذیر در تمامی ایالت های کشور مورد تشویق و حمایت دولت قرار خواهند گرفت، تداوم روابط با دولت آلمان تاثیرات مثبتی در بخش انرژی های تجدید پذیر پاکستان به همراه خواهد داشت.

وزیر انرژی پاکستان از پروژه های آزمایشی آژانس توسعه آلمان(GIZ) در زمینه تولید برق توسط سوخت های زیستی و منابع انرژی تجدید پذیر در تمامی ایالت های پاکستان تعریف و تمجید نمود.

هیئت آلمانی در این دیدار از اقدام پاکستان در همکاری جهت خروج شهروندان آلمانی پس از به روی کار آمدن طالبان در کابل تقدیر و تشکر نمود.

حماد اظهر وزیر انرژی پاکستان در ادامه اظهارات خود با تمجید از همکاری آلمان در زمینه راه اندازی سامانه سرپرستی و گردآوری داده(SCADA) برای شرکت تامین برق اسلام آباد(IESCO) و شرکت برق مولتان(MEPCO) از آژانس توسعه آلمان درخواست نمود این وسعت آن را به تمامی دیگر مناطق کشور گسترش دهد.

وی تصریح کرد: دولت در حال برنامه ریزی برای ایجاد چارچوب سیاستی در زمینه جلب سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای امضای قراردادهای تامین برق از محل منابع انرژی تجدید پذیر برای مناطق دور افتاده از طریق استفاده از شبکه های انتقال از پیش احداث شده می باشد. این پروژه های بالقوه ریز شبکه ای هستند که شرکت های آلمانی می توانند از آنها بهره مند شوند.

حماد اظهر ابراز امیدواری نمود تداوم روابط با دولت آلمان تغییرات مثبتی را در زمینه انرژی های تجدید پذیر به همراه داشته باشد و همکاری های میان دو کشور از طریق انجمن انرژی های تجدیدپذیر پاکستان و آلمان گسترش یابد.

ارسال نظر

 
1