خبر فوری

 
 
دیدار هیئت عالی رتبه وزارت صنایع کشاورزی مالزی با رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :1316204900

14:51 1401/01/12


برچسب ها : پارلمان پاکستان, پاکستان و مالزی, رئیس مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی, وزیر صنایع کشاورزی و کالاهای اولیه مالزی,

خانم داتو زورایدا قمرالدین وزیر صنایع کشاورزی و کالاهای اولیه مالزی در صدر هیئت عالی رتبه با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با رئیس مجلس سنای این کشور دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم داتو زورایدا قمرالدین وزیر صنایع کشاورزی و کالاهای اولیه مالزی در صدر هیئت عالی رتبه با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با رئیس مجلس سنای این کشور دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، خانم قمرالدین و صادق سنجرانی در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه و دیگر موضوعات مورد علاقه مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و مالزی دارای مناسبات دیرینه و برادرانه با یکدیگر هستند که با گذر زمان در حال تقویت و ارتقا است. تبادل هیئت های عالی رتبه میان دو کشور به تعمیق روابط دو کشور کمک نمود، تداوم تعامل هیئت های عالی رتبه پارلمانی به استحکام مناسبات دوجانبه، ارتقای همکاری ها و افزایش سطح تجارت میان دو کشور منجر خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت روابط با مالزی برای دولت پاکستان افزود: پاکستان اهمیت ویژه ای به روابط دوستانه و مشارکت خود با این کشور در زمینه های مختلف قائل است، دو کشور همواره حامی مواضع یکدیگر در بسترهای مختلف بین المللی بودند.

رئیس مجلس سنای پاکستان تصریح کرد: پاکستان و مالزی به توجه اهمیت موقعیت جغرافیایی خود می توانند با ایجاد دسترسی به بازارهای متصل خود منافع استراتژیک و اقتصادی برای یکدیگر را تامین کنند.

وی گفت: همکاری دوجانبه در بخش هایی همچون آموزش، تولیدات دفاعی، تجارت، سرمایه گذاری، صنعت الکترونیک و فناوری اطلاعات، غذای حلال، نفت و گاز، انرژی های تجدید پذیر و گردشگری علاوه بر تامین نیازهای یکدیگر به استحکام بیش از پیش مناسبات دوجانبه نیز کمک خواهد نمود. پاکستان منتظر حمایت مالزی برای تبدیل شدن به شریک گفتگوی آسه آن است.

سنجرانی خاطرنشان کرد: پاکستان از همکاری و حمایت های مالزی در زمینه عضویت در اتحادیه بین‌المجالس و حضور در مجمع بین المجالس آسه آن به عنوان عضو ناظر تقدیر می کند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش پاکستان برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری در این کشور تصریح کرد: مالزی می تواند با افزایش واردات محصولات صنعت ماهیگیری، نساجی، داروسازی، ابزار جراحی، میوه ها، سبزیجات و محصولات لبنی از پاکستان در این زمینه بهره مند گردد.

وی با بیان اینکه بندر گوادر در آینده ای نزدیک به بهترین قطب اقتصادی جهان تبدیل خواهد گشت افزود: پروژه های مجموعه اقتصادی سی پک دسترسی به کشورهای حوزه آسیای شرقی را تسهیل و تجارت و سرمایه گذاری را رونق خواهند داد، مالزی باید از فرصت های موجود در این زمینه و ظرفیت های سرمایه گذاری استفاده نماید.

رئیس مجلس سنای پاکستان گفت: پاکستان اقداماتی را در زمینه گسترش گردشگری به کار بسته است و ما خواهان بهره مندی از تجارب مالزی و سرمایه گذاری این کشور در این زمینه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش حجم تجارت و گسترش سرمایه گذاری میان دو کشور به توسعه اقتصادی کمک خواهد کرد، ایجاد موازنه میان واردات و صادرات شرایط را بهبود خواهد بخشید و منافع گسترده ای را برای مردم دو کشور به همراه خواهد داشت.

خانم داتو زورایدا قمرالدین وزیر صنایع کشاورزی و کالاهای اولیه مالزی نیز در این دیدار با تایید اظهارات رئیس مجلس سنای پاکستان گفت: دو کشور دارای ظرفیت های گسترده ای در زمینه سرمایه گذاری برخوردارند، استفاده از ظرفیت های موجود در جهت افزایش حجم تجارت و سرمایه گذاری امری ناگزیر برای تقویت اقتصاد است.

وی با بیان اینکه پاکستان کشوری مهم در منطقه است افزود: ما خواهان سرمایه گذاری در بخش های مختلف پاکستان هستیم.

ارسال نظر

 
1