خبر فوری

 
 
دیدار هیئت عالی رتبه روسی با وزیر فدرال امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان
کد خبر :782843949

09:46 1401/08/05


برچسب ها : اسلام آباد, برنج, پاکستان و روسیه, خرید گندم, طارق بشیر, هیئت روسی, وزیر امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان,

هیئت عالی رتبه روسی روز گذشته با طارق بشیر چیمه وزیر فدرال امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان دیدار و گفتگو نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه روسی روز گذشته با طارق بشیر چیمه وزیر فدرال امنیت غذایی و تحقیقات ملی پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات اعلام شده، یک هیئت عالی رتبه روسی متشکل از یوسف آصف و حامد علی نمایندگان کارشناس، الکسی کودریاوتسف وابسته کشاورزی و الکساندر وابسته سفارت روسیه روز چهارشنبه با طارق بشیر چیمه وزیر فدرال پاکستان برای امنیت غذایی و تحقیقات ملی به دیدار و رایزنی پرداختند.

طارق بشیر چیمه وزیر پاکستانی ضمن خوشامدگویی به هیئت عالی رتبه روسی آنان را از خسارت‌های به بار آمده در جریان سیل اخیر در پاکستان آگاه ساخت و گفت: گزارش نهایی از برآوردهای صورت گرفته از میزان خسارت‌های وارده در این حادثه طبیعی در حال تدوین است. ما خواهان توجه جامعه جهانی و همکاری در زمینه بازسازی نقاط آسیب دیده و احیای زندگی پس از وقوع سیل هستیم.

وی افزود: دولت تمامی تلاش‌های خود برای کمک به کشاورزان آسیب دیده را به کار بسته است.

یوسف آصف نماینده روسی نیز در این دیدار اظهار داشت: پاکستان و روسیه می‌توانند با ارتقای همکاری در بخش کشاورزی از منافع مشترک و متقابل بهره‌مند گردند.

وی با بیان اینکه روسیه بزرگ‌ترین کشور صادر کننده گندم در جهان است افزود: روسیه می‌تواند در تأمین گندم مورد تقاضای پاکستان کمک نماید. محصول برنج پاکستان نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و روسیه به دنبال افزایش واردات این محصول از پاکستان است و اقداماتی برای افزایش شمار وارد کنندگان مجاز برنج از پاکستان صورت گرفته است.

نماینده روسی همچنین نسبت به واردات سیب‌زمینی از پاکستان نیز ابراز تمایل نشان داد و گفت: روسیه بزرگ‌ترین واردکننده محصول سیب‌زمینی است.

وی همچنین در خصوص تبادل کالاهای سبد غذایی در قالب تجارت پایاپای ابراز علاقه نشان داد.

الکسی کودریاوتسف وابسته کشاورزی روسیه نیز در این دیدار ابراز امیدواری نمود همکاری سودمند دوجانبه در بخش کشاورزی به تضمین امنیت غذایی در هر دو کشور کمک نماید.

ارسال نظر

 
1