خبر فوری

 
 
دیدار هیئت صندوق بین المللی پول با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1836498034

14:32 1398/06/26


برچسب ها : اقتصاد پاکستان, صندوق بین المللی پول, عبدالحفیظ شیخ, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

هیئت بلندپایه صندوق بین المللی پول که به منظور رایزنی با مقامات پاکستانی روز گذشته وارد اسلام آباد شده است، با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کردند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز هیئت بلندپایه صندوق بین المللی پول که به منظور رایزنی با مقامات پاکستانی روز گذشته وارد اسلام آباد شده است، با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت بلندپایه صندوق بین المللی پول به ریاست جهاد آزور مدیر خاورمیانه و آسیای میانه با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان، با عمران خان دیدار کرد.

در این دیدار که مدیر بخش پاکستان صندوق بین المللی پول به عنوان عضوی از هیئت بلندپایه این صندوق، عبدالحفیظ شیخ مشاور دارایی نخست وزیر و رئیس بانک مرکزی پاکستان نیز حضور داشتند، موضوع اقدامات اسلام آباد پس از ارائه بسته کمک مالی مورد بررسی قرار گرفت و نخست وزیر پاکستان هیئت مذکور را از اقدامات دولت پاکستان برای اصلاحات اقتصادی آگاه نمود.

نمایندگان بلندپایه صندوق بین المللی پول پیش از این با دکتر عبدالحفیظ شیخ مشاور دارایی نخست وزیر پاکستان دیدار کردند.

در جریان این نشست دوجانبه، آخرین وضعیت اقتصاد پاکستان و میزان پیشرفت های صورت گرفته در زمینه برنامه کمک مالی صندوق بین المللی پول مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مشاور دارایی نخست وزیر پاکستان نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط دولت پاکستان برای بهبود و توسعه وضعیت اقتصادی را به نمایندگان صندوق بین المللی پول ارائه داد.

عبدالحفیظ شیخ در گزارش خود ابراز داشت: میزان کسری مالی و تجاری پاکستان رو به کاهش است و ما امیدوار به دریافت هزار میلیارد روپیه از محل درآمدهای غیر مالیاتی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: روند خصوصی سازی شرکت های دولتی به منظور کاهش ضررهای مالی نیز در حال اجرایی شدن است و تعداد 10 سازمان دولتی دیگر نیز به فهرست فعال خصوصی سازی افزوده شدند و با اقداماتی از قبیل حذف هزینه های غیرضروری و افزایش درآمدها به دنبال دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی هستیم.

 

ارسال نظر

 
1