خبر فوری

 
دیدار هیئت سازمان همکاری دیجیتال با سید امین الحق
کد خبر :2038283461

15:42 1400/08/28


برچسب ها : پاکستان, دیدار, سازمان همکاری دیجیتال, سید امین الحق, وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاکستان, وزیر فناوری اطلاعات,

هیئت سازمان همکاری دیجیتال با سید امین الحق وزیر فناوری اطلاعات پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | هیئت سازمان همکاری دیجیتال با سید امین الحق وزیر فناوری اطلاعات پاکستان دیدار کرد. به همین مناسبت، در مورد ابتکارات و سیاست های وزارت فناوری اطلاعات توضیحات کاملی به هیئت ارائه شد.

سید امین الحق گفت : کشورهای عضو سازمان همکاری دیجیتال می توانند از متخصصان فناوری اطلاعات پاکستان و لهجه عالی انگلیسی و استعدادهای در سطح جهانی آنها بهره مند شوند. خلاقیت فریلنسرها و استارت آپ ها در انتظار سرمایه گذاران خارجی است. وزارت فناوری اطلاعات در تلاش است تا با ابتکارات و پروژه های خود بهترین خدمات اینترنت و موبایل را در مناطق دورافتاده کشور ارائه دهد. هدف ما این است که شکاف روستایی-شهری را پر کنیم و از مشارکت مردم عادی در اقتصاد دیجیتال اطمینان حاصل کنیم در حالی که اقدامات ویژه ای برای ورود زنان به این بخش انجام می شود.

وی افزود : تحت نظریه پاکستان دیجیتال، کارهای مثال زدنی در زمینه فناوری اطلاعات در پاکستان انجام می شود. سایر کشورهای این سازمان می توانند از روند انقلابی دیجیتالی شدن در پاکستان بهره مند شوند. ده ها پروژه به ارزش میلیاردها روپیه در بخش فناوری اطلاعات و مخابرات در حال انجام است. هدف از این پروژه ها ارائه بهترین اینترنت و خدمات تلفن همراه بدون وقفه به مردم عادی است. امیدواریم ابتکارات ما به مردم عادی کمک کند و اقتصاد دیجیتال را ارتقا دهد.

وی اظهار داشت : مشارکت زنان در بخش فناوری اطلاعات در 3 سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. ما تلاش می کنیم تا میلیون ها زن تحصیل کرده در خانه بخشی از انقلاب دیجیتال شوند و امرار معاش کنند. کشورهای سازمان همکاری دیجیتال می توانند از پاکستان به عنوان مرکز منابع انسانی استفاده کنند، در حالی که اقدامات لازم برای بهبود تعامل متخصصان فناوری اطلاعات و شرکت ها با کشورهای عضو ضروری است.

دیما یحیی دبیر کل سازمان همکاری دیجیتال گفت : اطلاع از جزئیات طرح های وزارت فناوری اطلاعات و مخابرات جای تعجب داشت و شکی نیست که کشورهای عضو می توانند از ابتکارات بخش فناوری اطلاعات در پاکستان بهره مند شوند. محیط مساعدی را برای زنان در زمینه فناوری اطلاعات و آموزش در پاکستان مشاهده کردم. هدف سازمان ما ترویج همکاری دیجیتال در سطوح دولتی و خصوصی است.

ارسال نظر

 
1