خبر فوری

 
 
دیدار هیئت سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان با مقامات وزارت خارجه و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده در واشنگتن
کد خبر :1534115769

16:11 1402/03/04


برچسب ها : NDMA, بانک جهانی, پاکستان و آمریکا, رئیس اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان, رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی پاکستان, روابط دوجانبه, سپهبد انعام حیدر ملک,

هیئت دو نفره از سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی NDMA پاکستان پس از شرکت در نشست روزهای مشارکت تسهیلات جهانی برای کاهش بلایا در واشنگتن، با معاون دستیار وزیر امور خارجه بخش آسیای جنوبی و مرکزی در وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا ، معاون دستیار مدیر دفتر مرکزی آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده و تیم اداره فدرال مدیریت اضطراری آمریکا دیدار کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| هیئت دو نفره از سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی NDMA  پاکستان شامل سپهبد انعام حیدر ملک رئیس سازمان و ادریس محسود عضو کاهش خطر بلایا DRR به دعوت بانک جهانی، روز چهارشنبه 3 خرداد در مراسم "روزهای مشارکت تسهیلات جهانی برای کاهش و بلایا GFDRR" شرکت کردند.

رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان در میزگرد بر نیازهای پاکستان برای تبدیل شدن به یک کشور مقاوم را برجسته کرد و گفت: اقتصاد های درحال توسعه نیاز مبرمی به رویکرد های نوآورانه DRR براساس چالش ها و نیازهای محلی دارند.

وی در ادامه در مورد لایحه حرکت رو به جلوی NDMA توضیحاتی بیان کرد که توانایی مقابله با چالش های ناشی از تهدیدات متعدد، به ویژه تغییرات آب و هوایی را خواهد داشت. او بر نیاز به همکاری برای گنجاندن قابلیت‌های هشدار اولیه مبتنی بر هوش مصنوعی/تکنولوژی محور جامعه برای پیش‌بینی بلایا به منظور به حداقل رساندن کمک‌های مالی دوره‌ای از سوی اهداکنندگان به مناطق آسیب‌دیده تاکید کرد . انعام ملک همچنین در طول بحث میزگرد پیشنهاد کرد که توسعه استراتژی مالی بانک جهانی برای DRR و سایر چارچوب‌ها باید شامل ابزارهای خودکار و یکپارچه کاهش خطر بلایا باشد.

شایان ذکر است هیئت پس از این میزگرد با آفرین خان معاون دستیار وزیر امور خارجه بخش آسیای جنوبی و مرکزی در وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا و مارسیا ونگ معاون دستیار مدیر دفتر مرکزی آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده USAID دیدار انجام داد.

هیئت همچنین نشست تعاملی با تیم اداره فدرال مدیریت اضطراری (FEMA) در واشنگتن دی سی ایالات متحده برگزار کرد و در مورد مکانیسم سیستم هشدار عمومی و امکانات همکاری برای کاهش/مدیریت بلایا در پاکستان رایزنی انجام داد.

ارسال نظر

 
1