خبر فوری

 
 
دیدار هیئتی از پارلمان قزاقستان با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :411912964

19:06 1401/09/21


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و قزاقستان, دیدار, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, روابط دوجانبه, گفتگو, همکاری دوجانبه,

هیئتی از قزاقستان به ریاست یرلان کوشانوف رئیس مجلس پارلمان این کشور طی سفر به اسلام آباد با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئتی از قزاقستان به ریاست یرلان کوشانوف رئیس مجلس پارلمان این کشور طی سفر به اسلام آباد با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، راجا پرویز اشرف ضمن اسقبال از هیئت قزاقستانی بر ضرورت توسعه همکاری و روابط دوجانبه تاکید کرد و گفت: مؤلفه اصلی سیاست چشم انداز آسیای مرکزی پاکستان، فراهم کردن دسترسی آسان بنادر به کشورهای محصور در خشکی آسیای مرکزی می باشد.

وی با بیان اینکه پاکستان وسیله مهمی برای اتصال کشورهای آسیای مرکزی با سایر نقاط جهان است، افزود: پاکستان در تلاش است تا همکاری خود را با تمام کشورهای آسیای مرکزی به ویژه قزاقستان، در تمامی موضوعات مورد علاقه دوجانبه ارتقا دهد.

راجا پرویز اشرف سفر هیئت پارلمانی مجلس نمایندگان قزاقستان به پاکستان را، توسعه همکاری های دوجانبه به ویژه در سطح پارلمان عنوان کرد و گفت: این سفر به تکمیل موفقیت آمیز پروژه های در حال اجرا از طریق مشارکت فعال دو پارلمان کمک خواهد کرد که باعث افزایش تجارت، گردشگری و روابط عمومی دوجانبه خواهد شد.

یرلان کوشانوف ضمن تشکر از راجا پرویز اشرف، از تلفات جانی و مالی ناشی از سیل اخیر در پاکستان ابراز تاسف کرد و گفت: روابط مستحکم دو کشور بر پایه های دین، تاریخ و فرهنگ مشترک استوار است و قزاقستان به خوبی از اهمیت راه های تجاری و سرمایه گذاری در پاکستان آگاه است.

وی همچنین از رئیس مجلس ملی پاکستان جهت سفر به قزاقستان دعوت به عمل آورد و گفت: تبادل هیئت های پارلمانی در دو کشور موجب تقویت بیشتر روابط دوجانبه خواهد شد.

یرلان کوشانوف با موضوعات مطرح شده در این دیدار ابراز همبستگی کرد و اطمینان داد که نقش خود را در ارتقای صلح و رفاه در هر دو کشور ایفا خواهد نمود.

در پایان این دیدار، شازیا مری وزیر فقرزدایی و تامین اجتماعی پاکستان با حضور خود در این نشست بر افزایش روابط در زمینه های اقتصادی، گردشگری، تجارت و تسهیل در صدور روادید، تبادل هیئت های مختلف میان دو کشور تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1