خبر فوری

 
 
دیدار هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در پاکستان با محمد شهباز در اسلام آباد
کد خبر :2086121889

14:43 1401/05/26


برچسب ها : برنامه توسعه سازمان ملل متحد, دیدار, محمد شهباز شریف, نماینده دفتر هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در پاکستان,

جولیان هارنس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در پاکستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | جولیان هارنس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در پاکستان با محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، موضوعات مختلف همکاری میان سازمان ملل متحد و پاکستان از جمله چارچوب همکاری توسعه پایدار سازمان ملل متحد، امدادرسانی به سیل، امنیت غذایی و احیای اکوسیستم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شهباز شریف بر تعهد قاطع پاکستان به اهداف و اصول سازمان ملل متحد تاکید کرد و گفت: پاکستان نقش فعالی در فعالیت های سازمان ملل متحد در زمینه های ایجاد صلح، فعالیت های بشردوستانه، تغییرات آب و هوا و همکاری های بین المللی برای توسعه پایدار ایفا می کند.

وی از نقش مهم سازمان ملل متحد در حمایت از پیشرفت پاکستان در خصوص دستیابی به دستور کار 2030 و اهداف توسعه پایدار قدردانی کرد و با ابراز نگرانی عمیق از فاجعه سیل اخیر در سراسر پاکستان، ارائه کمک های بشردوستانه به مردم مناطق آسیب دیده را اولویت اصلی دولت عنوان کرد.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد، شهباز شریف را از فعالیت های جاری این سازمان در پاکستان به ویژه در زمینه های توسعه پایدار، کمک های بشردوستانه، حفاظت از محیط زیست، امنیت غذایی و تغییرات آب و هوایی مطلع ساخت.

وی همچنین بر ادامه حمایت سازمان ملل متحد از تلاش‌های مستمر پاکستان جهت مبارزه و مقابله با ویروس همه گیر کرونا و توسعه پایدار تاکید کرد.

لازم به ذکر است که، جولیان هارنس از ژانویه 2020 نقش خود را به عنوان هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در پاکستان که شامل تمام آژانس‌ها، صندوق‌ها و برنامه‌های این سازمان می‌شود، ایفا می کند، وی همچنین مسئولیت تضمین هماهنگی اقدامات سازمان ملل متحد در پاکستان با اولویت ها و برنامه های توسعه این کشور را بر عهده دارد.

ارسال نظر

 
1