خبر فوری

 
 
دیدار های جداگانه نایب نخست وزیر قطر با نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان
کد خبر :374716551

14:31 1400/06/19


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و قطر, روابط دوجانبه, ژنرال قمر جاوید باجوا, عمران خان, فرمانده ارتش پاکستان, محمد بن عبدالرحمن الثانی, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه قطر,

نایب نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر طی دیدار های جداگانه با عمران خان نخست وزیر و ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان در خصوص افغانستان و تقویت روابط دوجانبه گفتگو کرد.


اسلام آباد/راولپندی: به گزارش راز نیوز| شیخ محمد بن عبدالرحمان الثانی نایب نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر روز گذشته پس از دیدار در سطح هیئت های دوجانبه با وزیر امور خارجه پاکستان در اسلام آباد، با عمران خان نخست وزیر پاکستان و سپس امروز جمعه با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان، دیدار های جداگانه انجام داد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان روز گذشته طی این دیدار با بیان اینکه افغانستانی صلح آمیز و مستحکم برای پاکستان و منطقه اهمیت بخصوصی دارد، از ادامه دادن عملکرد پاکستان جهت بهبودی وضعیت اقتصادی، کمک بشردوستانه به افغانستان گفت و افزود: برای امیر قطر آرزوی بهترین ها را دارم، پاکستان به دلیل مسائل افغانستان هدف مشکلات زیادی قرار گرفته است. نخست وزیر با اشاره به تغییر وضعیت در افغانستان، تاکید کرد که ثبات در وضعیت امنیتی، جلوگیری از بحران انسانی و تقویت اقتصادی افغانستان بسیار مهم است.

وی افزایش روابط در سطح مردمی، تجارت، سرمایه گذاری و انرژی را مورد تاکید قرار داده و تمایل پاکستان جهت استحکام بیشتر روابط برپایه منافع مشترک را ابراز داشت.

نایب نخست وزیر قطر در این بین عملکرد و تلاش های پاکستان جهت برپایی صلح و ثبات منطقه ای را مورد ستایش قرار داد و وعده داد که روابط نزدیک خود با پاکستان در مسائل دوجانبه و منطقه ای را حفظ خواهد کرد.

از طرفی براساس گزارش منتشر شده از دیدار نایب نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان، توسط روابط عمومی ارتش، در این دیدار که روز جمعه انجام شد، امور مورد علاقه مشترک دوجانبه، وضعیت امنیتی منطقه ای به ویژه افغانستان و همکاری در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

ارسال نظر

 
1