خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر پاکستان با ولیعهد عربستان
کد خبر :1906330269

09:55 1401/08/17


برچسب ها : پاکستان و عربستان, پاکستان و مصر, دیدار, شهباز شریف, قاهره, محمد بن سلمان, نخست وزیر پاکستان, ولیعهد عربستان سعودی,

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.


قاهره: به گزارش راز نیوز | شهباز شریف نخست وزیر پاکستان با محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف طی این دیدار در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله بررسی روابط پاکستان و عربستان به منظور تداوم همکاری ها بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

نخست وزیر پاکستان طی این دیدار با ابراز خرسندی از روند افزایش روابط پاکستان و عربستان، گفت که پاکستان خواستار تقویت روابط چندجانبه خود با عربستان است. سفر ولیعهد عربستان به پاکستان می تواند موجب افزایش همکاری های دوجانبه پاکستان و عربستان در بخش های مختلف شود.

وی به این موضوع اشاره کرد که روابط دو کشور مبتنی بر اعتقادات، فرهنگ، ارزش ها و سنت همیشگی حمایت متقابل بوده و پاکستان برای روابط برادرانه خود با عربستان اهمیت ویژه ای قائل است. مردم پاکستان احترام زیادی برای شاه سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، خادم الحرمین الشریفین و مردم عربستان قائل هستند.

وی همچنین از مهمان نوازی عربستان از 2 میلیون شهروند پاکستانی و همکاری با آن ها تشکر کرد و آن ها را موجب توسعه، شکوفایی و رشد اقتصادی دو کشور دانست.

دو طرف با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر پاکستان به عربستان، از روند افزایش روابط دو کشور در سطوح عالی ابراز خرسندی و برای تقویت شراکت چندجانبه بین پاکستان و عربستان اعلام آمادکی کردند.

نخست وزیر پاکستان سپس گفت: ما اطمینان داریم که سفر ولیعهد عربستان به پاکستان باعث تعمیق روابط دو کشور در بخش های مختلف می شود.

وی همچنین بر لزوم افزایش تجارت، سرمایه گذاری، توسعه و افزایش روابط مردم دو کشور در راستای منافع متقابل مردم پاکستان و عربستان تاکید کرد. وی علاوه بر این از کمک عربستان به مردم سیل زده پاکستان تشکر کرد و گفت که پاکستان یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی دیده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که نتایج بیست و هفتمین اجلاس کنوانسیون سازمان ملل متحد در خصوص چارچوب تغییر اقلیم (Cop 27) در زمینه کمک های مالی به کشورهای آسیب دیده از تغییرات آب و هوایی، برای کشورهای در حال توسعه از جمله پاکستان مفید خواهد بود.

وی در ادامه از اقدامات ولیعهد عربستان در زمینه ی تغییرات آب و هوایی بر اساس "ابتکار سبز خاورمیانه" تمجید کرد و به وی برای همکاری کامل پاکستان در این زمینه اطمینان داد.

این دیدار در حاشیه اجلاس کنوانسیون سازمان ملل متحد در خصوص چارچوب تغییر اقلیم (Cop 27) انجام شده است.

ارسال نظر

 
1