خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر پاکستان با مقامات کشورهای سوئیس و ایتالیا
کد خبر :715606117

14:36 1398/07/02


برچسب ها : پاکستان و ایتالیا, پاکستان و سوئیس, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با همتای ایتالیایی خود و رئیس جمهور سوئیس دیدار کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز عمران خان نخست وزیر پاکستان در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با همتای ایتالیایی خود و رئیس جمهور سوئیس دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده نخست وزیر پاکستان در دیدار با یاولی ماورر رئیس جمهور کنفدراسیون سوئیس دو طرف در خصوص مناسبات دوجانبه و دیگر موضوعات منطقه و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف با اشاره به سطح روابط موجود میان دو کشور، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری تأکید کردند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در جریان این دیدار رئیس جمهور سوئیس را از آخرین وضعیت منطقه کشمیر هند و وضعیت اسفناک حقوق بشر در این منطقه آگاه نمود.

وی با تأکید بر اهمیت حل موضوع کشمیر و پایان دادن به مناقشات جهت حفظ امنیت و ثبات در منطقه افزود: دولت هند با اعمال حکومت نظامی از 50 روز گذشته، مردم منطقه کشمیر را محکوم به حبس خانگی نموده است و جامعه جهانی باید با اعمال فشار، مقامات دهلی نو را نسبت به پایان حکومت نظامی وادار نمایند.

نخست وزیر پاکستان علاوه بر این با جوزپه كنته همتای ایتالیایی خود نیز دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار به بحث و تبادل نظر در خصوص مناسبات دوجانبه و دیگر موضوعات مختلف بین‌المللی از جمله موضوع کشمیر پرداختند.

 

ارسال نظر

 
1