خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر پاکستان با محمد بن زاید رئیس جدید امارات متحده عربی
کد خبر :60507092

09:38 1401/02/26


برچسب ها : ابوظبی, پاکستان و امارات متحده عربی, رئیس امارات متحده عربی, شیخ محمد بن زاید آل نهیان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان با حضور در محل کاخ ریاست امارات متحده عربی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان دیدار و فوت شیخ خلیفه بن زاید رئیس اسبق این کشور را به وی تسلیت گفت.


ابوظبی: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان با حضور در محل کاخ ریاست امارات متحده عربی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان دیدار و فوت شیخ خلیفه بن زاید رئیس اسبق این کشور را به وی تسلیت گفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان که به منظور عرض تسلیت برای فوت رئیس اسبق امارات متحده عربی در ابوظبی حضور دارد روز گذشته با حضور در محل کاخ ریاست امارات متحده عربی با محمد بن زاید آل نهیان دیدار نمود.

وی در این دیدار ضمن عرض تسلیت رئیس اسبق امارات متحده عربی مراتب همبستگی ملت و دولت پاکستان را اعلام داشت و برای رئیس فقید اماراتی طلب مغفرت نمود.

نخست وزیر پاکستان سپس طی سخنانی ابراز داشت: با مرگ شیخ خلیفه، پاکستان از دوست دیرینه، مخلص و شریک قابل اعتماد خود محروم گشت، وی نقش ویژه و کلیدی در تقویت مناسبات میان دو کشور ایفا نمود و خدمات وی همواره در اذهان ملت های دو کشور برجا خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با شیخ محمد بن زاید آل نهیان از رهبری پرشور رئیس فقید امارات متحده عربی که این کشور را تبدیل به یک قدرت اقتصادی منطقه تبدیل نمود و بر عزم پاکستان برای تداوم تعامل با امارات متحده عربی به رهبری نسل های بعدی شیخ خلیفه تاکید ورزید.

محمد شهباز شریف در ادامه بر عهده گرفتن ریاست امارات متحده عربی را به شیخ محمد بن زاید آل نهیان تبریک گفت و ابراز امیدواری نمود امارات متحده عربی طی سال های آتی به سطح جدیدی از توسعه و پیشرفت دست یابد.

شیخ محمد بن زاید نیز در این دیدار از همبستگی و همدردی ملت و دولت پاکستان در این لحظات غم انگیز تقدیر نمود.

مقامات دو کشور در ادامه این دیدار بر عزم خود برای توسعه روابط و گسترش سطح همکاری میان پاکستان و امارات متحده عربی تاکید نمودند.

ارسال نظر

 
1