خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر پاکستان با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد
کد خبر :360924067

10:33 1401/06/31


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و سازمان ملل متحد, دیدار, رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد, سابا کروسی, شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نیویورک,

شهباز نخست وزیر پاکستان در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با سابا کروسی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز | شهباز نخست وزیر پاکستان در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با سابا کروسی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر پاکستان طی این دیدار به سابا کروسی برای انتخاب شدن به عنوان رئیس هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد تبیرک گفت. وی در ادامه بر اصلاحات جامع در شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد و گفت که نیاز به مذاکرات شفاف و سازنده بین دولتی بین اعضای سازمان ملل احساس می شود. بارش باران های شدید در پاکستان، بدترین بلای طبیعی در تاریخ این کشور را بوجود آورده است.

وی افزود: پاکستان مقصر وقوع بلای طبیعی سیل در کشور نشده و پاکستان نیازمند حمایت جهانی است. جامعه جهانی باید به پاکستان برای عبور از بحران ناشی از تغییرات آب و هوایی و احیا و بازسازی زیرساخت های قوی در کشور کمک کند.

وی طی این دیدار گفت که پاکستان به عنوان رئیس فعلی گروه 77 و چین، از پیشبرد دستور کار توسعه آن حمایت می کند. وی با برجسته کردن چالش های مهم دنیای امروز از جمله شیوع بیماری کرونا، رکود اقتصادی، تغییرات آب و هوایی و درگیری های کهنه و نو، ابراز امیدواری کرد که واکنش های مناسبی نسبت به این چالش ها صورت خواهد گرفت.

وی همچنین طی این دیدار رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد را از اولویت های پاکستان نسبت به مسئله کشمیر، افغانستان و اسلام هراسی آگاه کرد.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز طی این دیدار با ابراز همبستگی، همدردی و همکاری با پاکستان گفت که پاکستان مقصر این بلای طبیعی که در این کشور رخ داد، نبود و پاکستان نیازمند کمک های جامعه جهانی است. مسئله ای که در سطح جهانی ایجاد شده است باید در سطح جهانی حل شود.

ارسال نظر

 
1