خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر پاکستان با رئیس جمهور فرانسه
کد خبر :1538540917

13:09 1401/06/30


برچسب ها : امانوئل مکرون, پاکستان و آمریکا, پاکستان و فرانسه, دیدار, رئیس جمهور فرانسه, شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, نیویورک,

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفتگو کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز | شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف طی این دیدار برای همکاری به منظور احیا و بازسازی اقتصاد پاکستان که از سیل ویرانگر آسیب دیده است، توافق کردند.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله گسترش روابط دوجانبه، احیای اقتصاد آسیب دیده پس از سیل پاکستان بر مبانی پایدار و بسیج حمایت های بین المللی برای کمک به پاکستان برای بازسازی کشور بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار اعلام شد که فرانسه پیش از پایان سال جاری میلادی برای گرد هم آوردن شرکای مالی بین المللی و شرکای توسعه مرتبط با آن ها، میزبان یک اجلاس بین المللی خواهد بود که هدف آن کمک به پاکستان برای احیا و بازسازی مناطق سیل زده، تامین مالی این کشور برای بازسازی زیرساخت های مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی و پشتیبانی آن برای تسریع حرکت به سمت انرژی های تجدید پذیر است.

ارسال نظر

 
1