خبر فوری

 
 
دیدار نخست وزیر استرالیا با نارندرا مودی و وزیر امور خارجه هند در دهلی نو
کد خبر :74497293

18:45 1401/12/19


برچسب ها : دهلی نو, دیدار, سوبرامانیام جایشانکار, گفتگو, نارندرا مودی, نخست وزیر استرالیا, نخست وزیر هند, هند و استرالیا, وزیر امور خارجه هند,

آنتونی آلبانیزی نخست وزیر استرالیا طی سفر چهار روزه به دهلی نو با نارندرا مودی نخست وزیر و سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند دیدار و گفتگو کرد.


 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز | آنتونی آلبانیزی نخست وزیر استرالیا طی سفر چهار روزه به دهلی نو با نارندرا مودی نخست وزیر و سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله گسترش همکاری در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، دریایی، دفاعی، انرژی های تجدید پذیر، تجارت و آموزش را مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نارندرا مودی ضمن استقبال گرم از آنتونی آلبانیزی، هند و استرالیا را شرکای نزدیک در حوزه های امنیت و آموزش عنوان کرد و گفت: حوادث اخیر علیه معابد هندو در استرالیا، مقامات هندی را آزرده خاطر نموده است.

وی حملات متعدد علیه معابد هندو در استرالیا را موجب آشفتگی مردمان و مقامات هندی توصیف کرد و افزود: مهاجران هندی دومین جامعه مهاجرتی استرالیا بشمار می آیند و نقش خود را در توسعه جامعه و اقتصاد این کشور ایفا می کنند.

در همین حال، آنتونی آلبانیزی نخست وزیر استرالیا، برقراری امنیت مهاجران هندی را از اولویت های ویژه دولت خود عنوان نمود و بر لزوم گسترش روابط و همکاری های تجاری و اقتصادی میان هند و استرالیا تاکید کرد.

در این دیدار، توافق نامه ای در زمینه آموزش میان نارندرا مودی و آنتونی آلبانیزی به امضا رسید که منجر به گسترش روابط آموزشی میان دانش آموزان هر دو کشور خواهد شد.

ارسال نظر

 
1