خبر فوری

 
دیدار نخست وزیران پاکستان و اسپانیا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک
کد خبر :525842326

13:39 1401/06/30


برچسب ها : اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, پاکستان و اسپانیا, محمد شهباز شریف, نخست وزیر اسپانیا, نخست وزیر پاکستان, نیویورک,

محمد شهباز شریف و پدرو سانچز نخست وزیران پاکستان و اسپانیا که به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارند روز سه شنبه با یکدیگر به دیدار و رایزنی پرداختند.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف و پدرو سانچز نخست وزیران پاکستان و اسپانیا که به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارند روز سه شنبه با یکدیگر به دیدار و رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مقامات پاکستان و اسپانیا در جریان این دیدار به بررسی سطح روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و جهانی پرداختند و نسبت به سطح تعاملات صورت گرفته و مبادلات تجاری و افزایش سرمایه گذاری میان دو کشور ابراز رضایت نشان دادند.

آنان همچنین نسبت به استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود اداری و سازمانی برای توسعه روابط و ارتقای همکاری‌ها در تمام زمینه‌ها در جهت منافع مشترک توافق نمودند.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در این دیدار از حمایت‌های دولت اسپانیا از پاکستان در سیل ویرانگر اخیر تمجید نمود و از کمک‌های ارسالی اسپانیا برای مردم سیل زده پاکستان تقدیر و تشکر کرد.

وی گزارشی از خسارت‌های وارد شده به مزارع کشاورزی، اماکن و ساختمان‌ها، دام و دیگر زیرساخت‌های شهری و روستایی را به همتای اسپانیایی خود ارائه داد.

وی ابراز امیدواری نمود جامعه جهانی برای بازسازی مناطق آسیب دیده و احیای زندگی عادی مردم و نیز کاهش تأثیرات منفی ناشی از وقوع سیل به کمک پاکستان بیاید.

نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با همتای اسپانیایی خود بر اهمیت توسعه روابط بین پارلمانی و ارتقای همکاری در زمینه‌های امنیتی، دفاعی و انرژی میان دو کشور تأکید نمود.

محمد شهباز شریف با اشاره به اوضاع کنونی افغانستان بار دیگر بر عزم اسلام آباد برای ایجاد امنیت، ثبات و توسعه اقتصادی افغانستان تأکید ورزید و گفت: افغانستان در حال حاضر علاوه بر چالش‌های بزرگ اقتصادی با وضعیت بغرنج انسانی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی افزود: ایجاد رفاه و توسعه اقتصادی برای مردم افغانستان و دستیابی به اهداف مشترک در زمینه امنیت و ثبات در این کشور، حضور و مشارکت عملی و پایدار جامعه جهانی با افغانستان را می‌طلبد.

ارسال نظر

 
1