خبر فوری

 
 
دیدار میان زلمی خلیلزاد و شاه محمود قریشی در دوحه
کد خبر :1634450838

15:01 1398/12/10


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, توافق صلح, زلمی خلیل زاد, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه,

زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان امروز (شنبه) طی دیدار با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دوحه، گزارشی از آخرین وضعیت توافق صلح میان آمریکا_طالبان، را ارائه کرد.


دوحه: به گزارش راز نیوز| زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان امروز (شنبه) طی دیدار با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دوحه، گزارشی از آخرین وضعیت توافق صلح میان آمریکا_طالبان، را ارائه کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار ضمن ابراز موضع پاکستان ابراز داشت که پاکستان امیدوار است تا پس از امضای توافق صلح، مذاکرات بین گروه های افغان آغاز شود. وی با ضروری عنوان کردن کمک های جامعه جهانی در جهت نوسازی افغانستان، گفت: پاکستان برای برپایی امنیت پایدار و ثبات در افغانستان، به تلاش های خود ادامه خواهد داد.

شاه محمود قریشی قبل از این طی گفتگو با جامعه پاکستانی مقیم قطر، امضای توافق صلح میان آمریکا و طالبان را موجب هموار شدن مسیر های جدید در منطقه توصیف کرد و افزود: برپایی امنیت در افغانستان، ارتباطات ما با آسیای مرکزی را باز می کند، در حالی که در راستای این توافق، فرصت های زیاد تجارت میان پاکستان و افغانستان نیز هموار می شوند.

 

ارسال نظر

 
1