خبر فوری

 
دیدار مولانا سمیع الحق رئیس جمعیت علمای اسلام با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :799034990

09:54 1397/07/21


برچسب ها : اسد قیصر, جمعیت علمای اسلام, سمیع الحق, عمران خان, نعیم الحق,

مولانا سمیع الحق رئیس جمعیت علمای اسلام با حضور در دفتر نخست وزیری با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،مولانا سمیع الحق رئیس جمعیت علمای اسلام با حضور در دفتر نخست وزیری با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار 2 ساعته که اسد قیصر سخنگوی مجلس ملی و نعیم الحق مشاور امور سیاسی نخست وزیر حضور داشتند در خصوص مسائل داخلی،سیاست های دولت در قبال مدارس دینی و دیگر موضوعات مهم بحث و گفتگو صورت گرفت.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار گفت:دولت نسبت به مشکلات مدارس دینی آگاه است و دولت در خصوص بستن مدارس دینی،هیچ اقدامی نخواهد کرد،ما مدارس دینی را  همچون دانشگاه و کالج میدانیم.

پس از دیدار مولانا سمیع الحق با عمران خان،جمعیت علمای اسلام با انتشار بیانیه ای خبر داده است :عمران خان در این دیدار قول مساعد همکاری در خصوص حل مشکلات مدارس دینی را داد.

در این بیانیه آمده است که عمران خان گفته است با وجود ما کسی اجازه تصورآن را ندارد که قانون مقابله با اهانت کنندگان به ساحت پیامبر اعظم(ص) را تغییر دهد.

در این هنگام عمران خان،طرح تجدید نظر در قانون مقابله با اهانت کنندگان به ساحت پیامبر اعظم(ص) در مجلس سنا را نوعی شر پسندی خواند و گفت:این موضوع نه در کابینه و نه در هیچ جای دیگر مطرح نگردیده است و من دستور خارج نمودن این طرح از روند بررسی را صادر نموده ام.

در این دیدار مولانا سمیع الحق از عمران خان خواستار اعطای تابعیت پاکستانی به مهاجران افغان و بنگالی شده است.

عمران خان نیز در پاسخ به این خواسته سمیع الحق دستور تشکیل کمیته ای به ریاست اسد قیصر برای بررسی و کنترل رفت و آمد شهروندان افغانی از مرز افغانستان و روند صدور ویزا و تمدید آن را داده است.

طبق اطلاع سخنگوی جمعیت علمای اسلام در این دیدار دو ساعته،موضوعات مهم دینی و داخلی کشور مورد بررسی قرار گرفتند و مولانا سمیع الحق گزارشی در خصوص جمعیت علمای اسلام و احزاب حاضر در انجمن دفاع پاکستان را به عمران خان ارائه داد.

در ادامه این دیدار مولانا سمیع الحق با اظهار نگرانی در خصوص افزایش روز به روز گرانی در سطح کشور خواستار اقدامات فوری دولت در این باره شد که عمران خان با تایید این اظهارات گفت: به وزرای ارشد چهار ایالت کشور،دستور کنترل گرانی به خصوص در بخش حمل و نقل و اتخاذ اقدام مناسب در این زمینه را صادر کرده ایم.

در پایان این دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اهمیت برقراری ثبات و امنیت در افغانستان،زحمات مولانا سمیع الحق در این زمینه را قابل تقدیر دانست و از وی خواستار ادامه این تلاش ها در امور افغانستان شد.

ارسال نظر

 
1