خبر فوری

 
 
دیدار مقامات عالی رتبه با جایشانکار در حاشیه نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در دهلی نو
کد خبر :144460328

17:46 1401/08/07


برچسب ها : دهلی نو, دیدار, سوبرامانیام جایشانکار, شورای امنیت سازمان ملل متحد, غنا, گابن, وزیر امور خارجه انگلیس, وزیر امور خارجه هند, وزیر دولت امارات متحده عربی در امور خارجه,

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه و مشترک ‌المنافع انگلیس طی سفر به هند برای شرکت در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد با جایشانکار وزیر امور خارجه هند در دهلی نو دیدار کرد.


 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز | جیمز کلورلی وزیر امور خارجه و مشترک ‌المنافع انگلیس طی سفر به هند برای شرکت در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد با جایشانکار وزیر امور خارجه هند در دهلی نو دیدار کرد و گفت: هند صدای قدرتمندی در صحنه بین الملل و شریک مهمی برای انگلیس می باشد.

در این دیدار، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله همکاری در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری، دفاع و امنیت منطقه ای به ویژه مناقشه اوکراین، هند و اقیانوس آرام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مگی فینو معاون وزیر امور خارجه آلبانی در حاشیه نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد با جایشانکار وزیر امور خارجه هند دیدار کرد و در این دیدار، هر دو طرف درمورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه، توسعه همکاری و روابط میان هند و آلبانی گفتگو کردند.

در ادامه طی دیدار ریم الهاشمی وزیر دولت برای همکاری های بین المللی امارات متحده عربی با وزیر امور خارجه هند، موضوع تهدید مشترک تروریسم برای جهان و واکنش های جهانی جهت مقابله با این چالش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین حال، شرلی آیورکور بوچوی وزیر امور خارجه غنا طی سفر به هند با جایشانکار در دهلی نو دیدار کرد و هر دو طرف درمورد موضوعات مختلف از جمله همکاری در مبارزه با تروریسم، دفاع و توسعه در زمینه های دیجیتال، بهداشت، انرژی سبز، غذا و آب را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در حاشیه نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد مایکل موسی آدامو وزیر امور خارجه گابن و جایشانکار وزیر امور خارجه هند در دهلی نو دیدار و گفتگو کردند و هر دو طرف بر ضرورت گسترش همکاری و روابط دوجانبه میان دو کشور هند و گابن تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1