خبر فوری

 
 
دیدار معاون ویژه نخست وزیر ژاپن با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1098825291

10:07 1398/10/03


برچسب ها : پاکستان و ژاپن, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, نخست وزیر ژاپن, یادداشت تفاهم,

معاون ویژه آبه شنزو نخست وزیر ژاپن در امور خارجه در ادامه دیدار با مقامات بلندپایه پاکستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| معاون ویژه آبه شنزو نخست وزیر ژاپن در امور خارجه در ادامه دیدار با مقامات بلندپایه پاکستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سونورا کنتارو معاون وزیر نخست وزیر ژاپن در امور خارجه با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان در اسلام آباد با عمران خان نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره گسترش همکاری و تعمیق مناسبات دوجانبه و دیگر موضوعات مختلف منطقه و بین‌الملل به بحث و تبادل نظر پرداختند.

همچنین در حاشیه این دیدار یک یادداشت تفاهم به امضای مقامات دو کشور رسید، بر اساس این تفاهم‌نامه کارگران پاکستانی در 14 بخش مختلف صنعتی و اقتصادی ژاپن به فعالیت خواهند پرداختند.

این یادداشت تفاهم توسط متسودا کونینوری سفیر ژاپن در اسلام آباد و عامر حسن معاون وزارت شهروندان پاکستانی مقیم خارج به امضاء رسید.

لازم به ذکر است دولت ژاپن در سیاست‌های جدید خود حضور کارگران غیربومی در بخش‌های مختلف این کشور را مشروط به موفقیت در آزمون سنجش مهارت و آشنایی کامل به زبان ژاپنی نموده است.

دولت ژاپن در حال حاضر اقدام به گزینش افراد دارای مهارت و حرفه از 10 کشور مختلف دنیا نموده است و با تلاش‌های سفیر ژاپن، پاکستان در سر فهرست 10 کشور مذکور قرار دارد.

متسودا کونینوری سفیر ژاپن در اسلام آباد اظهار داشت: امضای این یادداشت تفاهم فرصت‌های شغلی بسیاری را برای کارگران زحمت کش پاکستانی ایجاد خواهد کرد و مسیر جدیدی در زمینهٔ همکاری میان پاکستان و ژاپن در بخش‌های آموزش، گردشگری و غیره گشایش خواهد یافت.

طبق اعلام منابع آگاه سفارت ژاپن، توکیو طی 5 سال آینده نزدیک به 340 هزار کارگر از اقصی نقاط جهان را جهت فعالیت در ژاپن جذب خواهد نمود و هیچ کدام از کشورهای دنیا دارای سهمیه اختصاصی نخواهند بود.

ارسال نظر

 
1