خبر فوری

 
 
دیدار معاون نخست وزیر و وزیر بازرگانی قزاقستان با همتای پاکستانی خود
کد خبر :712030015

12:26 1401/07/07


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و قزاقستان, پنجاب, دیدار, سریک زمانگارین, سید نوید قمر, وزیر بازرگانی پاکستان, وزیر بازرگانی قزاقستان,

سریک زمانگارین معاون نخست وزیر و وزیر بازرگانی قزاقستان با سید نوید قمر همتای پاکستانی خود دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سریک زمانگارین معاون نخست وزیر و وزیر بازرگانی قزاقستان با سید نوید قمر همتای پاکستانی خود دیدار و گفتگو کرد.

وزیر بازرگانی پاکستان طی این دیدار گفت: روابط تاریخی پاکستان و قزاقستان مبتنی بر احترام متقابل است. من از این موضوع خوشحالم که از 8 سال گذشته تاکنون روابط اقتصادی پاکستان و قزاقستان در حال افزایش است. پاکستان خواستار افزایش مشارکت دوجانبه سودمند با قزاقستان است.

وی طی این دیدار به تجار قزاقستان پیشنهاد داد که از بنادر دریایی پاکستان برای ارسال محموله های خود به مناطق مختلف جهان استفاده کنند. وی در ادامه گفت که من به این موضوع اطمینان کامل دارم که افزایش روابط، کاهش موانع تجاری، تسهیل در سرمایه گذاری و اجرای طرح های مشترک، تبادل فناوری و ارتباطات رو به رشد بین دو کشور، موجب افزایش روابط دوجانبه تجاری و سرمایه گذاری بین پاکستان و قزاقستان خواهد شد و این دیدار تنها آغاز راه است.

معاون نخست وزیر و وزیر بازرگانی قزاقستان نیز طی این دیدار به این موضوع اذعان کرد که ظرفیت های زیادی در تجارت دوجانبه بین پاکستان و قزاقستان وجود دارد. وی برای تبادل هیئت های فنی و تجاری بین دو کشور به منظور پیدا کردن راه هایی برای افزایش روابط تجاری بین پاکستان و قزاقستان بویژه در بخش های کشاورزی، گاز و ذغال سنگ، توافق کرد.

وی همچنین از ویرانی گسترده ناشی از سیل در پاکستان ابراز تاسف و همدردی کرد و به وزیر بازرگانی پاکستان اطمینان داد که قزاقستان در این زمان سخت به پاکستان کمک خواهد کرد.

وی از همتای پاکستانی خود برای سفر به قزاقستان دعوت کرد و وزیر بازرگانی پاکستان با تشکر از همتای قزاقستانی خود این دعوت را پذیرفت.

محمد صالح احمد فاروقی معاون وزیر بازرگانی پاکستان نیز که در این دیدار حضور داشت با اعتبار سنجی رویکرد وزیر بازرگانی پاکستان، گفت که برای استفاده از ظرفیت ها، لازم است که مقامات پاکستان و قزاقستان، گفتگوهای دوجانبه در مجامع مختلف را افزایش دهند.

ارسال نظر

 
1