خبر فوری

 
 
دیدار معاون نخست وزیر ازبکستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان
کد خبر :798772816

14:39 1399/06/21


برچسب ها : ازبکستان, پاکستان, پاکستان و ازبکستان, تجارت, روابط اقتصادی, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

سردار عمر زکوف معاون نخست وزیر ازبکستان طی سفر یک روزه خود به اسلام آباد با عمران خان نخست وزیر پاکستان در حضور عبدالرزاق داود مشاور تجاری نیز دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سردار عمر زکوف معاون نخست وزیر ازبکستان طی سفر یک روزه خود به اسلام آباد با عمران خان نخست وزیر پاکستان در حضور عبدالرزاق داود مشاور تجاری نیز دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار مسائلی چون کرونا، همکاری های دوجانبه، هماهنگی منطقه ای و امنیت و ثبات منطقه ای محور گفتگوی بین دو مقام بودند.

عمران خان با برجسته سازی روابط برادرانه و نزدیک میان دو کشور پاکستان و ازبکستان، با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور ازبکستان، گفت: اسلام آباد با تمام شدن وضعیت کرونایی، منتظر سفر ایشان به پاکستان خواهد بود. با ساخت و توسعه خط ریلی هماهنگی منطقه ای و تجارت افزایش خواهد یافت.

معاون نخست وزیر ازبکستان، در این بین ضمن ابلاغ پیام آرزوی موفقیت رئیس جمهور ازبکستان به عمران خان، خاطر نشان کرد که وی منتظر سفر به پاکستان است. وی همچنین علاوه بر دعوت از عمران خان برای سفر به ازبکستان به نمایندگی از رئیس جمهور ازبکستان ، تمایل برای افزایش روابط اقتصادی با پاکستان را ابراز داشت.

نخست وزیر پاکستان در این میان با برجسته سازی نقش مثبت اسلام آباد در زمینه صلح افغانستان، خاطر نشان کرد که حل این مسئله توسط گزینه نظامی امکان پذیر نیست و افغانستان با ثبات و امن از اهمیت ویژه ای برای منطقه برخوردار است. وی در زمینه آغاز هرچه سریعتر روند مذاکرات بین افغانها ابراز امیدواری کرد و گفت که پس از این مرحله اتخاذ راه حل سیاسی برای مسئله افغاانستان باعث برپایی ثبات، امنیت و توسعه در منطقه خواهد شد. عمران خان همچنین عزم پاکستان برای تقویت همکاری های دوجانبه و منطقه ای براساس منافع دوطرفه را ابراز داشت.    

ارسال نظر

 
1