خبر فوری

 
 
دیدار معاون نخست وزیر ازبکستان با سید نوید قمر طی سفر به اسلام آباد
کد خبر :1921073557

16:28 1401/10/05


برچسب ها : اسلام آباد, امضای توافقنامه, پاکستان و ازبکستان, روابط دوجانبه, سید نوید قمر, معاون نخست وزیر ازبکستان, همکاری دوجانبه, وزیر بازرگانی پاکستان,

معاون نخست وزیر ازبکستان در راس هیئتی به اسلام آباد سفر کرد و مورد استقبال گرم سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان قرار گرفت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | خوجائف جمشید عبدالخاکیموویچ معاون نخست وزیر ازبکستان در راس هیئتی به اسلام آباد سفر کرد و مورد استقبال گرم سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان قرار گرفت.

در دیدار معاون نخست وزیر ازبکستان با سید نوید قمر، موضوعات مورد علاقه دوجانبه و گسترش همکاری های متقابل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تعدادی تفاهم نامه میان دو کشور به امضا رسید.

اعضای هیئت ازبکستانی به سرپرستی معاون نخست وزیر ازبکستان شامل معاون وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی، وزیر حمل و نقل، سفیر ازبکستان در پاکستان و معاون وزیر امور خارجه می باشند

در همین حال، سید نوید قمر خطاب به میهمانان بیان کرد: هر دو کشور در مورد مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی دیدگاه های مشابهی دارند.

همچنین در این نشست، هر دو طرف با هدف گسترش روابط تجاری دوجانبه تا سقف یک میلیارد دلار توافقنامه های دوجانبه را به امضا رساندند که در نتیجه به گفته وزیر بازرگانی پاکستان، تاریخ توافق تجاری ترجیحی بین دو کشور معین گردید

این توافقنامه از اول ماه فوریه سال 2023 به اجرا خواهد درآمد و توافقنامه تجارت ترانزیتی میان پاکستان و ازبکستان نیز تا پایان ماه ژانویه 2023 اجرا خواهد شد.

در ادامه این دیدار، موضوعات مختلفی از جمله سهولت عبور کامیون های پاکستان از افغانستان به ازبکستان، ایجاد استراتژی مشترک برای تجارت ترانزیتی از طریق افغانستان و برگزاری نشست مشترک میان پاکستان، افغانستان و ازبکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

ارسال نظر

 
1