خبر فوری

 
 
دیدار معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی با وزیر برق پاکستان
کد خبر :563892199

10:34 1401/07/01


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و بانک جهانی, پنجاب, خرم دستگیر خان, دیدار, مارتین رایسر, معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی, وزیر برق پاکستان,

مارتین رایسر معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی به همراه هیئتی با خرم دستگیر خان وزیر برق پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | مارتین رایسر معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی به همراه هیئتی با خرم دستگیر خان وزیر برق پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار ناجی بن حسائن مدیر کشوری بانک جهانی در پاکستان، ژیل جی. دراگلز مدیر عملیات بانک جهانی، تویوتا کاکانیکو مدیر برنامه بانک جهانی، ذیشان احمد شیخ مدیر کشوری شرکت مالی بین المللی (IFC) و اوا سوبکینسکا دستیار ویژه معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی نیز حضور داشتند.

وزیر برق پاکستان معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی را از میزان خسارات جانی و مالی سیل به پاکستان آگاه کرد. وی همچنین وصل شدن برق بیشتر مناطق سیل زده در پاکستان را نتیجه تلاش های وزارت برق کشور عنوان کرد.

وی به مقامات بانک جهانی اطمینان داد که حکومت فعلی پاکستان در تلاش است تا علاوه بر انجام اصلاحات در بخش انرژی و رفع مشکلات آن، برای افزایش بازیابی انرژی اقداماتی انجام دهد.

معاون منطقه ای بانک جهانی در آسیای جنوبی نیز طی این دیدار با ابراز تاسف از وقوع سیل ویرانگر در پاکستان، گفت که هدف سفر ما به پاکستان دستیابی به حقایق زمینی است. بانک جهانی، سرمایه گذاری بزرگی در پاکستان انجام داده است. بانک جهانی بر اساس پروژه های موجود و جدید به پاکستان 1 میلیارد و 700 میلیون دلار کمک مالی خواهد کرد.

وی افزود: تقویت برنامه های تامین اجتماعی، عملیات اضطراری جدید برای کمک به احیای پاکستان، می تواند به شکل یک تلاش طولانی مدت برای کسب صلاحیت باشد. بزرگترین پورتفولیو انرژی بانک جهانی در پاکستان است.

وی گفت: تغییر سیاست پاکستان برای حرکت به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر گامی در جهت درست است. اکنون بهترین زمان برای پاکستان است تا ماتریس انرژی خود را به سمت منابع تجدید پذیر تغییر دهد.

وی از وزیر برق پاکستان برای برداشتن گام درست در جهت تعدیل هزینه ها بدون توجه به هزینه های سیاسی، تمجید کرد زیرا که بخش انرژی نقش بسیار مهمی در ثبات اقتصادی دارد.

ارسال نظر

 
1