خبر فوری

 
 
دیدار معاون رئیس شرکت جاده و پل چین با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :343390429

11:13 1401/07/15


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, پنجاب, دیدار, ژی چنگیان, شهباز شریف, معاون شرکت جاده و پل چین, نخست وزیر پاکستان,

ژی چنگیان معاون رئیس شرکت جاده و پل چین با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | ژی چنگیان معاون رئیس شرکت جاده و پل چین با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار احسن اقبال وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان،جهانزیب خان و ظفر الدین محمود معاونان ویژه نخست وزیر پاکستان و سید فیصل سبزواری وزیر امور دریایی پاکستان نیز حضور داشتند.

نخست وزیر پاکستان طی این دیدار گفت: پاکستان در حال تکمیل پروژه های کریدور اقتصادی چین-پاکستان بر اساس اولویت بندی است. در چهار سال گذشته تکمیل پروژه سی پک به طور عمدی دچار بن بست شد. مردم پاکستان دشمنان توسعه کشور را شناخته اند.

وی افزود: ما مسئول پاسخگویی به مردم در مورد حفاظت از پول آن ها هستیم. دولت در حال ایجاد شفافیت در پروژه های توسعه ای است. پروژه های توسعه ای بویژه پروژه های عمومی بر اساس اولویت بندی تکمیل خواهند شد.

وی گفت: پاکستان و چین دوست یکدیگرند و این دوستی از دهه ها قبل تا کنون ادامه پیدا کرده است. چین به پاکستان در هر مشکلی کمک کرده است و دولت و مردم پاکستان از شی جین پینگ رئیس جمهور چین و مردم این کشور برای کمک به سیل زدگان سپاس گزار هستند.

وی طی این دیدار به مقامات پاکستانی دستور داد که پروژه های سی پک را در مدت زمان تعیین شده تکمیل کنند. طی این دیدار به نخست وزیر پاکستان در مورد پروژه های بزرگ در حال انجام و تکمیل شده در این کشور به صورت مفصل توضیحاتی ارائه شد.

طی این دیدار به نخست وزیر پاکستان گفته شد که بزرگراه قراقورم-حویلیان به بخش تاکوت تکمیل شده و تردد خودروها در آن شروع شده است. کار بر روی  مراحل بعدی آن از تاکوت تا رای کوت نیز آغاز شده است.

در این دیدار گفته شد که در پروژه توسعه ساحل کراچی، منطقه ویژه اقتصادی راشکی، بزرگراه M9 کراچی-حیدرآباد، تونل بابوسر، ML-1 و پروژه های کریدور راه آهن PIPRI بندر کراچی، پیشرفت هایی حاصل شده است.

مدیران شرکت جاده و پل چین طی این دیدار از اقدامات نخست وزیر پاکستان برای تکمیل پروژه های کریدور اقتصادی پاکستان-چین، در مدت زمان مقرر شده استقبال کرده و برای سرمایه گذاری در پروژه پنل های خورشیدی به منظور تولید 10 هزار مگاوات برق در این کشور ابراز علاقه کردند.

معاون رئیس شرکت جاده و پل چین طی این دیدار به منظور کمک به سیل زدگان پاکستانی، به نخست وزیر این کشور یک چک به مبلغ 100 هزار دلار اهدا کرد.

نخست وزیر پاکستان در پایان این دیدار به مسئولین مربوطه پاکستان، برای انجام تمام اقدامات لازم در خصوص پروژه های مذکور و شروع کار بر روی آن ها در اسرع وقت، دستورالعمل هایی صادر کرد.

ارسال نظر

 
1