خبر فوری

 
دیدار معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر کشور پاکستان
کد خبر :442545785

19:01 1400/03/20


برچسب ها : شیخ رشید احمد, معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا, وزیر کشور پاکستان,

در روز پنجشنبه لیسلی ویگیوری معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا با شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان دیدار کرد، در این دیدار روابط دو جانبه بین پاکستان و ایالات متحده آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


 

اسلام آباد : به گزارش رازنیوز | در روز پنجشنبه لیسلی ویگیوری معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا با شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان دیدار کرد، در این دیدار روابط  دو جانبه بین پاکستان و ایالات متحده آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون دستیار وزیر ایالات متحده آمریکا از تلاش های اخیر پاکستان برای جلوگیری از قاچاق انسان و مواد مخدر قدردانی کرد و گفت : آنها می خواهند روند پرونده های قاچاق انسان و مواد مخدر را تسریع کنند. شیخ رشید احمد در پاسخ بیان کرد : دولت پاکستان دو قانون جدید برای جلوگیری از قاچاق انسان تصویب کرده و امیدواریم که قوانین جدید برای ریشه کن کردن قاچاق انسان در پاکستان بسیار مفید باشد.

وی افزود : حصارکشی در مرز پاکستان و افغانستان نیز در جلوگیری از قاچاق انسان بسیار مؤثر بوده است. پاکستان سال گذشته بیش از 2000 نفر را که در قاچاق انسان دست داشتند دستگیر کرد. وزیر کشور در ادامه گفت : کسانی که در قاچاق انسان دست داشتند، لیاقت هیچ امتیازی را ندارند ، آنها طبق قانون مجازات می شوند.

معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا گفت : جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و اجرای قانون بین المللی (INL) به آژانس های مختلف مجریان قانون کمک زیادی می کند. امید است حمایت های آژانس در اصلاح قوانین مبارزه با موااد مخدر مؤثر باشد.

شیخ رشید در پاسخ گفت : پاکستان سخت ترین مجازات ها را برای کنترل فاچاق مواد مخدر دارد.

شیخ رشید به معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا اطمینان داد که پاکستان از پیشنهادات مثبت در زمینه کنترل مواد مخدر استقبال خواهد کرد.

دو طرف در رابطه با عمر شیخ متهم ردیف اول قتل روزنامه نگار آمریکایی نیز به تبادل نظر پرداختند .

در آخر معاون دستیار وزیر خارجه ایالات متحده  آمریکا گفت : ما از اقدامات دولت علیه آزادی عمر شیخ قدردانی می کنیم.

ارسال نظر

 
1