خبر فوری

 
 
دیدار معاون بانک جهانی در آسیای جنوبی با وزرای پاکستان
کد خبر :2106083575

16:59 1400/05/13


برچسب ها : بانک جهانی, بانک جهانی در پاکستان, پاکستان و بانک جهانی, دکتر ثانیه نشتر, عمر ایوب خان, ملاقات,

هارت وگ شیفر معاون بانک جهانی در آسیای جنوبی با عمر ایوب خان وزیر امور اقتصادی پاکستان و دکتر ثانیه نشتر دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور اجتماعی و فقرزدایی روز سه شنبه در اسلام آباد دیدار کرد.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | هارت وگ شیفر معاون بانک جهانی در آسیای جنوبی با عمر ایوب خان وزیر امور اقتصادی پاکستان و دکتر ثانیه نشتر دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور اجتماعی و فقرزدایی روز سه شنبه در اسلام آباد دیدار کرد.

طی دیدار هارت وگ شیفر با عمر ایوب خان چارچوب مشارکت آینده برای پاکستان (2026-2022) مورد بحث قرار گرفت.

طبق بیانیه وزارت امور اقتصاد پاکستان دو طرفه در مورد پروژه های بانک جهانی، اصلاحات اقتصادی و اولویت های توسعه تحت چارچوب مشارکت آینده برای پاکستان (2026-2022) بحث کردند. وزیر فدرال از حمایت مداوم بانک جهانی قدردانی کرد.

عمر ایوب خان گفت : در حال حاضر 57 پروژه مختلف به ارزش 12.9 میلیارد دلار در سراسر پاکستان در بخشهای مختلف اولویت دار از جمله آموزش، بهداشت، امنیت اجتماعی، امور مالی، کشاورزی، انرژی و ارتباطات در حال اجرا است. در طول سال مالی گذشته دولت 16 پروژه به ارزش 3.64 میلیارد دلار با بانک جهانی امضا کرد.

علاوه بر این وزیر فدرال در امور اقتصادی به معاون رئیس بانک جهانی درباره اقدامات انجام شده توسط عمران خان نخست وزیر پاکستان برای کاهش مشکلات اجتماعی اقتصادی از طریق بسته ویژه کمک های مالی که مورد استقبال گسترده جامعه بین المللی قرار گرفته است اطلاع داد. وزیر فدرال در مورد برنامه های آینده اهمیت بهبود سیستم ارتباطی در مناطق روستایی از طریق بهبود جاده ها و شبکه های دیجیتالی را مورد تاکید قرار داد.

عمر ایوب خان گفت : بهبود ارتباط جاده ها در مناطق روستایی از عوامل مهم توسعه روستایی است. شبکه جاده ای کارآمد و قابل اعتماد در مناطق روستایی می تواند با ارتقاء دسترسی به امکانات بهداشتی، موسسات آموزشی و فرصت های اقتصادی، درآمد و اشتغال کشاورزی را افزایش دهد.

وی همچنین از ظرفیت پاکستان در ارتقای صادرات فناوری اطلاعات اشاره کرد و پیشنهاد داد که بانک جهانی می تواند از حمایت فنی و مالی برای ایجاد زیرساخت های دیجیتالی برای شبکه های فیبر نوری برخوردار شود که این امر آموزش متخصصان فناوری اطلاعات را افزایش می دهد.

هارت ویگ شیفر سیاست های اقتصادی دولت و دستور کار اصلاحات را ستود و گفت : باید به اصلاحات سیاست گذاری و تکمیل به موقع پروژه های عمرانی توجه ویژه ای شود.

وی از تلاش های وزارت امور اقتصادی در تسریع در اجرای پروژه ها در سال مالی گذشته قدردانی کرد.

هیئت بانک جهانی همچنین چارچوب مشارکت آینده (2026-2022) را مورد بحث قرار داد که در پروژه های دیگر از جمله آموزش دختران و پسران، توسعه سالم، پاکستان پاک و شفاف، رشد و حکمرانی (G5) شامل است. معاون بانک جهانی از حمایت مداوم دولت پاکستان برای دستیابی به رشد اقتصادی و توسعه پایدار اطمینان داد.

هارت ویگ شیفر پس از دیدار با عمر ایوب خان با دکتر ثانیه نشتر دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور اجتماعی و فقرزدایی دیدار کرد.

طی دیدار هارت ویگ شیفر با دکتر ثانیه نشتر موضوع مورد علاقه دو جانبه مورد بحث قرار گرفت.

 

 

ارسال نظر

 
1