خبر فوری

 
 
دیدار مشاور سیاسی رئیس جمهور افغانستان با سناتور سراج الحق
کد خبر :409843171

16:54 1399/08/07


برچسب ها : اشرف غنی, افغانستان, امیر جماعت اسلامی, پاکستان, پاکستان و افغانستان, رئیس جمهور افغانستان, سناتور سراج الحق, مشاور سیاسی افغانستان,

عمر داود زئی مشاور سیاسی رئیس جمهور افغانستان به همراه هیئتی عالی رتبه ضمن دیدار با سناتور سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان، دعوت اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای سفر به این کشور از سناتور سراج الحق را ابراز داشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمر داود زئی مشاور سیاسی رئیس جمهور افغانستان به همراه هیئتی عالی رتبه ضمن دیدار با سناتور سراج الحق امیر جماعت اسلامی پاکستان، دعوت اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای سفر به این کشور از سناتور سراج الحق را ابراز داشت و در مورد تعاملات دوجانبه و امور مهم به رایزنی پرداخت.

سناتور سراج الحق با پذیرفتن دعوت رئیس جمهور افغانستان، اظهار داشت که دو کشور پاکستان و افغانستان به جز دوستی و روابط برادرانه، گزینه دیگری ندارند، دو کشور برای رفاه نسل های آینده باید درکنار یکدیگر به سمت جلو حرکت کنند. وی در ادامه افغانستانی امن را از ضرورت های پاکستان خواند و افزود: برای توسعه بیشتر پیوند عشق و برادری بین مردم دو کشور، نیاز به افزایش ارتباطات بین مردم افغانستان و پاکستان بیش از روابط سیاسی است. تعهدات رهبران دو کشور که نخواهند گذاشت سرزمین هایشان علیه کشور دیگر مورد سوء استفاده قرار گیرد، قابل قدردانی است و اعلام رضایت تمامی جناح های افغانستان برای شرکت در مذاکرات دوحه نیز خوشایند است که این امر موجب روشن تر شدن نتایج این مذاکرات شده است. وی اظهار داشت که به دولت پاکستان نیز پیشنهاد شده است تا به جای ارتباط با یک جانب خاص ، روابط خود با تمامی گروه های افغانستان را گسترش دهد.

سناتور سراج الحق طی گفتگو در مورد پناهجویان افغان، اظهار داشت که پاکستان از چهل سال گذشته پناهندگان افغان را در کشور جای داده و از آنها به عنوان یک مهمان پذیرایی کرده است، هم اکنون نیز صدها هزار پناهجوی افغان در کشور پاکستان حضور دارند که فرزندانشان در کنار شهروندان پاکستانی مشغول تحصیل هستند. وی پناهجویان افغان را برادران خود خواند و خاطر نشان کرد که خدمت و پذیرایی از آنها بر ما واجب است. ما به آن دسته از افغان ها که برای حفظ آزادی و استقلال خود با قدرت های استعمارگر جنگیدند و آنها را شکست دادند، ادای احترام می کنیم. وی علاوه بر ابراز امیدواری جهت ایفای نقش جدی توسط افغانستان برای احیای صلح منطقه ای، گفت: پاکستان و افغانستان باید بیش از اینها جهت تضمین صلح منطقه ای هوشیار باشند، برخی از کشور های همسایه همچنان نمی خواهند افغانستان امن شود.

ارسال نظر

 
1