خبر فوری

 
 
دیدار مشاور ارشد سیاسی آنتونی بلینکن با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :326417684

11:25 1401/06/18


برچسب ها : اسلام آباد, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و آمریکا, سیل زدگان, مشاور ارشد سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا, وزیر امور خارجه پاکستان,

درک شولت مشاور ارشد سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان روز گذشته با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| درک شولت مشاور ارشد سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان روز گذشته با بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار از سفر هیئت عالی رتبه وزارت امور خارجه آمریکا به پاکستان در این شرایط بحرانی و دشوار تقدیر نمود و حمایت‌ها و همبستگی دولت آمریکا را تمجید نمود.

بلاول بوتو زرداری در تشریح اوضاع موجود در مناطق سیل زده ابراز داشت: حدود یک سوم از کشور زیر آب قرار گرفته و بیش از 1300 نفر از شهروندان ما قربانی این سیل سهمگین شده‌اند در حالی که بیش از 33 میلیون نفر نیز تحت تأثیر این سیل قرار گرفته‌اند و زیرساخت‌های گسترده‌ای کشور نیز دچار خسارت و بعضاً نابود شده‌اند.

وی افزود: در نتیجه وقوع سیل بیش از 4 میلیون جریب(حدود 1 میلیون و 619 هزار هکتار) از مزارع کشاورزی نابود شده و ده‌ها هزار رأس دام نیز در این سیل هلاک شده‌اند، دولت در شرایط کنونی به صورت تمام وقت در حال تلاش برای نجات جان مردم و امدادرسانی به سیل زدگان است، تأثیر سیل بر تغذیه، بهداشت و اقتصاد کشور نگرانی‌های عمیق ما را به همراه دارد.

بلاول بوتو زرداری در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: ما برای مقابله با تأثیرات اقتصادی ناشی از وقوع سیل، بازسازی مناطق آسیب دیده شهری و روستایی و احیای زندگی اقتصادی مردم سیل زده نیازمند منابع مالی گسترده خواهیم بود.

وی گفت: متأسفانه علی رغم سهم کمتر از یک درصد پاکستان در تولید گازهای گلخانه‌ای، کشور ما با بیشترین تأثیرات تغییرات آب و هوایی مواجه است.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از کمک 31.1 میلیون دلاری دولت آمریکا برای سیل زدگان پاکستانی تصریح کرد: سطح سرعت رایزنی و تعامل میان پاکستان و آمریکا طی ماه‌های اخیر رضایت بخش بود، پاکستان مصمم به تعمیق مناسبات دیرینه خود با آمریکا بر اساس احترام و منافع متقابل است.

وی همچنین بر اهمیت همکاری پایدار میان پاکستان و آمریکا در بخش‌هایی همچون انرژی، تغییرات اقلیمی، بهداشت و درمان، تجارت و سرمایه گذاری تأکید ورزید.

درک شولت مشاور ارشد سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا نیز درا ین دیدار اظهار داشت: آمریکا آماده همکاری با پاکستان برای مقابله با خسارت‌های ناشی از وقوع سیل است.

وی همچنین با اظهارات وزیر امور خارجه پاکستان برای تداوم رایزنی‌ها میان دو کشور در زمینه‌های گوناگون و توسعه همکاری‌ها میان دو کشور موافقت نمود.

ارسال نظر

 
1