خبر فوری

 
 
دیدار مسعود خان با دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور سازمان های بین المللی در واشنگتن
کد خبر :397494919

20:22 1401/05/28


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, دیدار, سفیر پاکستان در آمریکا, گفتگو, مسعود خان, معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا, واشنگتن,

مسعود خان سفیر پاکستان در ایالات متحده آمریکا با میشل جین سیسون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور سازمان های بین المللی در واشنگتن دیدار و گفتگو کرد.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | مسعود خان سفیر پاکستان در ایالات متحده آمریکا با میشل جین سیسون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور سازمان های بین المللی در واشنگتن دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، موضوعات مختلف از جمله اهداف توسعه پایدار (SDG) و همکاری چند جانبه در زمینه پیوندهای دیجیتالی و ارتباطی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور سازمان های بین المللی گفت: در دیدار با مسعود خان سفیر پاکستان، تقویت بیشتر همکاری های چندجانبه میان دو کشور در زمینه اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد گفتگو صورت گرفت.

وی افزود: پاکستان و آمریکا در حال تلاش برای تقویت بیشتر روابط در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری، بهداشت، انرژی، کشاورزی و فناوری هستند همچنین دو کشور همکاری های چندجانبه را در سازمان ملل در نیویورک، سازمان های ملل متحد در ژنو و آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد در وین، نایروبی و پاریس ترویج می کنند و به ارتقاء آنها ادامه خواهند داد.

وی بیان کرد: پاکستان و ایالات متحده آمریکا برای رسیدگی به مسائل امنیت غذایی، چالش تغییرات آب و هوا و مسائل مالی جهانی از نزدیک با یکدیگر همکاری خواهند کرد، در حالی که آمریکا و گروه G77 کشورهای در حال توسعه نیز در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه گفتگو خواهند داشت که این نشست در نیویورک به ریاست پاکستان برگزار خواهد شد.

میشل جین سیسون در پایان افزود: گفتگوهای اخیر بهداشتی سطح عالی میان ایالات متحده و پاکستان، منجر به ارتقاء همکاری میان دو کشور در زمینه توسعه واکسن‌ علیه بیماری‌های همه‌گیر، سلامت مادر و کودک و بیماری‌های غیرواگیر شد.

ارسال نظر

 
1