خبر فوری

 
 
دیدار مدیر کشوری سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل متحد با وزیر فدرال امنیت ملی و تحقیقات پاکستان
کد خبر :1514649106

11:29 1400/03/14


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل متحد, سید فخر امام, وزیر امنیت غذایی ملی و تحقیقات پاکستان,

ربیکا بیل مدیر کشوری سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل متحد روز جمعه با سید فخر امام وزیر فدرال امنیت غذایی ملی و تحقیقات پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ربیکا بیل مدیر کشوری سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل متحد روز جمعه با سید فخر امام وزیر فدرال امنیت غذایی ملی و تحقیقات پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار در زمینه مناسبات دوجانبه به ویژه همکاری ها در زمینه کشاورزی و محصولات کشاورزی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سید فخر امام وزیر فدرال پاکستان در این دیدار ابراز داشت: غذای سالم نیاز اساسی هر انسان است و وزارت امنیت غذایی ملی و تحقیقات پاکستان در حال انجام اقدامات مناسبی در زمینه بهبود بخش کشاورزی و توسعه محصولات کشاورزی است.

وی افزود: پاکستان از لحاظ وسعت تولید محصولات کشاورزی همچون گندم، ذرت، انبه و لیمو و همچنین شمار دام در میان کشورهای بزرگ دنیا محسوب می شود و در آینده نیز ظرفیت های زیادی در زمینه کاشت پنبه، سویا، میوه و دیگر محصولات ارگانیک ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دام 61 درصد از کل تولیدات کشاورزی را تشکیل می دهد، بنابراین، واکسیناسیون به موقع برای پرورش سالم گاو برای کنترل بیماری پا و دهان در حیوانات ضروری است.

وی با تاکید بر عزم پاکستان برای توسعه بخش کاشت پنبه اظهار داشت: پنبه محصولی است که علاوه بر تولید فرآورده‌هایی همچون علوفه و روغن خوراکی، فرصت هایی را برای اشتغال زنان روستایی نیز فراهم می‌کند.

سید فخر امام وزیر فدرال پاکستان در ادامه اظهارات خود در دیدار با مدیر کشوری سازمان خوار و بار سازمان ملل متحد نسبت به برخی از اظهار نظرها مبنی بر اینکه پنبه دیگر محصول ثروت آور برای پاکستان نیست ابراز تأسف نمود و گفت: نبود تکنولوژی لازم و همچنین عدم اقدامات لازم برای مقابله با آفت ها باعث شده است نتایج مورد انتظار و امید بخش در زمینه تولید پنبه حاصل نگردد.

وی تصریح کرد: تحقیقات گسترده‌ای در زمینه توسعه بخش کاشت و تولید پنبه صورت گرفته است و عدم اجرا و پیاده‌سازی این تحقیقات ناشی از کم کاری مسئولان امر می باشد.

وزیر فدرال پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در این دیدار گفت: ما نیازمند توجه بیش از پیش برای حفظ کیفیت محصولات کشاورزی خود هستیم، قیمت نیشکر نیز باید در سراسر کشور یکسان و واحد باشد، زیرا علاوه بر پاکستان در سراسر کشور قیمتها یکسان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اظهار نظرها در خصوص کاهش تولید عدس در کشور افزود: ما باید صادرات عدس را متوقف نماییم، در حال حاضر 70 درصد بذر گندم در مراكز CIMMYT كه برای بهبود گندم و ذرت ایجاد شده اند، تولید می شود.

با این حال، نمی توان با اطمینان در خصوص استاندارد بودن این بذرها اظهار نظر نمود، در حالی که پاکستان در حال حاضر به بذرهای استاندارد نیاز دارد.

ربیکا بیل مدیر کشوری سازمان خوار و بار و کشاورزی سازمان ملل متحد نیز در این دیدار بر ضرورت انجام اقدامات موثر برای تدوین قانون و سیاست گذاری در جهت توسعه بخش کشاورزی در پاکستان و همچنین حمایت مالی از کشاورزان و ایجاد مشوق هایی در جهت ترغیب آنان تاکید ورزید.

وی گفت که سازمان تابع وی می تواند در زمینه تهیه آمار و ارقام برای برنامه ریزی بهتر در جهت توسعه بخش کشاورزی می تواند با اداره آمار پاکستان همکاری نماید.

وی افزود: نیازهای مربوط به بخش بذر در جایگاه خود قرار دارد، اما استفاده از بیوتکنولوژی در امر معرفی و آزمایش بذر نیز باید در اولویت قرار گیرد.

ربیکا بیل تاکید کرد پاکستان باید با کنار گذاشتن روش های قدیمی تهیه بذر توجه خود را بر تکنولوژی جدید تهیه بذر متمرکز نماید، همچنین به منظور دستیابی به اهداف تولید، کمبود دستگاه ها و ابزارآلات مدرن کشاورزی نیز محسوس است، پاکستان باید به منظور اصلاحات در بخش کشاورزی به اصلاح مواد غذایی توجه نماید که تنها با اتخاذ بهترین روش ها و معرفی سیستم های کنترل مواد غذایی امکان پذیر خواهد بود.

ارسال نظر

 
1