خبر فوری

 
 
دیدار مدیر امور بین الملل آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه با وزیر فدرال امور کشمیر و گلگیت بلتستان
کد خبر :2022721404

16:30 1399/06/07


برچسب ها : آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه, پاکستان و ترکیه, علی امین خان گنداپور,

گوخان امت مدیر امور بین الملل آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه(تیکا) با علی امین خان گنداپور وزیر امور کشمیر و گلگیت بلتستان دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| گوخان امت مدیر امور بین الملل آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه(تیکا) با علی امین خان گنداپور وزیر امور کشمیر و گلگیت بلتستان دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در جریان این دیدار درباره مناسبات دوجانبه و روابط دوستانه میان دو کشور در بخش های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

علی امین گنداپور وزیر امور کشمیر و گلگیت بلتستان دولت فدرال پاکستان با تقدیر از حمایت همه جانبه دولت ترکیه در زمینه مسئله کشمیر اظهار داشت: مردم پاکستان و کشمیر قدردان حمایت های همه جانبه و بی وقفه دولت ترکیه از حق خودمختاری منطقه کشمیر هستند.

وی اظهار داشت: پاکستان و ترکیه از چندین دهه دارای روابط دوستانه و برادرانه با یکدیگر هستند که با گذشت زمان بیش از پیش در حال تقویت و مستحکم شدن است.

وی با اشاره به سطح همکاری های فرهنگی میان دو کشور خاطرنشان کرد: همکاری های فرهنگی بین دو کشور بی سابقه است و مجموعه های تلویزیونی تولید شده در ترکیه دارای طرفداران ویژه ای در پاکستان است.

علی امین گنداپور در ادامه سخنان خود با اشاره به فرصت های موجود جهت سرمایه گذاری در بخش گردشگری به ویژه در منطقه گلگیت بلتستان ابراز داشت: سرمایه گذاران ترکیه می توانند از فرصت های بی نظیر سرمایه گذاری در بخش گردشگری در منطقه گلگیت-بلتستان بهره مند شوند، هر ساله حدود 2 میلیون گردشگر محلی از منطقه گلگیت-بلتستان بازدید می کنند که هر ساله تعداد آنها رو به افزایش است و علاوه بر این آمار حضور گردشگران خارجی در این منطقه نیز رشد چشمگیری داشته است.

وی گفت: صدها نقطه و مکان در منطقه گلگلیت بلتستان وجود دارد که سرمایه گذاران با ارائه بهترین امکانات اقامتی و تفریحی نه تنها از مزایای مالی آن بهره مند شوند بلکه می توانند در رفاه مردم پاکستان و گلگیت بلتستان نقش ویژه و اساسی را ایفا نمایند.

وی ادامه داد: به زودی منطقه ویژه اقتصادی در گلگیت بلتستان تاسیس و راه اندازی خواهد شد که افق های جدیدی را در جهت توسعه صنعتی منطقه باز خواهد کرد، آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه(تیکا) می تواند با همکاری در بخش های کشاورزی، شیلات، بهداشت و آموزش نقش ویژه ای در توسعه و رشد منطقه گلگلیت-بلتستان و مناطق عقب مانده در جنوب ایالت خیبر پختون خوا ایفا نماید.

گوخان امت مدیر امور بین الملل آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه(تیکا) نیز در جریان این دیدار اظهار داشت: دولت ترکیه در حال همکاری با پاکستان در بخش های مختلف اجتماعی به ویژه در زمینه های بهداشت و آموزش است و چندین پروژه مهم را در این زمینه به اتمام رسانده است که به طور مستقیم به نفع مردم پاکستان است.

وی افزود: ما همواره آماده همکاری برای ایجاد رفاه برای مردم پاکستان در بخش های اجتماعی هستیم، ما در حال رایزنی با سرمایه گذاران ترکیه ای جهت سرمایه گذاری در پاکستان هستیم و همکاری میان دو کشور طی روزهای آینده گسترش خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1