خبر فوری

 
دیدار مدیر اجرایی برنامه فوریت های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی با کمیسر بخش سکر
کد خبر :273988233

14:14 1401/07/07


برچسب ها : پاکستان و سازمان بهداشت جهانی, دکتر مایک رایان, دیدار, سند, سکر, سیل زدگان, غلام مصطفی پل, مدیر اجرایی برنامه فوریت های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی, نشست, کمک های انسان دوستانه, کمک های بشردوستانه, کمیسر بخشداری سکر,

دکتر مایک رایان مدیر اجرایی برنامه فوریت های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی که به همراه هیئتی برای بازدید از مناطق سیل زده ایالت سند و بررسی روند احیای زیرساخت های اضطراری این مناطق به شهر سکر ایالت سند سفر کرده است، با غلام مصطفی پل کمیسر بخشداری سکر دیدار و گفتگو کرد.


سند: به گزارش راز نیوز | دکتر مایک رایان مدیر اجرایی برنامه فوریت های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی که به همراه هیئتی برای بازدید از مناطق سیل زده ایالت سند و بررسی روند احیای زیرساخت های اضطراری این مناطق به شهر سکر ایالت سند سفر کرده است، با غلام مصطفی پل کمیسر بخشداری سکر دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست افسران بهداشت مناطق سکر، خیرپور، گوتکی به همراه مقامات سازمان مدیریت حوادث طبیعی ایالت سند، مقامات بخشداری منطقه سکر و فرماندهان ارتش پاکستان نیز حضور داشتند.

مدیر اجرایی برنامه فوریت های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی طی این نشست تاکید کرد که سازمان بهداشت جهانی برای امدادرسانی به سیل زدگان ایالت سند و ایالت بلوچستان امکانات بیشتری به پاکستان ارسال خواهد کرد تا دولت پاکستان بتواند روند امدادرسانی به سیل زدگان را تسریع و امکانات بهداشتی مورد نیاز آن ها را فراهم کند.

وی افزود: ویرانی سیل در پاکستان به حدی زیاد است که سازمان های بین المللی و جامعه بین المللی باید به سرعت در این زمینه اقدام کنند. وی با مقایسه سیل کنونی با سیل سال 2010، گفت که این یک بلای طبیعی است و ما باید به سرعت در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی گفت: سازمان بهداشت جهانی برای زنان باردار، بیماران مالاریایی و بیمارانی که به دلیل آب ناسالم مریض شده اند، دارو و کیت های بهداشتی بیشتری فراهم خواهد کرد.

کمیسر بخشداری سکر نیز طی این نشست مدیر اجرایی برنامه فوریت های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی را در جریان میزان خسارات وارد شده طی سیل به بخش سکر، اوضاع کنونی مناطق سیل زده این بخش، روند امدادرسانی سازمان های دولتی به سیل زدگان و موانع امدادرسانی به آن ها، قرار داد.

وی با استقبال از کمک سازمان جهانی به سیل زدگان ایالت سند، از این سازمان برای فراهم کردن دارو، امکانات بهداشتی و دیگر وسایل مورد نیاز درخواست کمک کرد.

دکتر پاتیلا ماهیپالا نماینده سازمان بهداشت جهانی در پاکستان نیز که طی این نشست حضور داشت، گفت که سازمان بهداشت جهانی برای کمک به سیل زدگان ایالت سند، در حال ایجاد یک مرکزعملیات اضطراری در شهر سکر است. این مرکز امکانات بهداشتی را یرای سیل زدگان این ایالت فراهم کرده و با آژانس های همکار سازمان ملل و سازمان های خصوصی پاکستان همکاری خواهد کرد.

طی این نشست اعلام شد که در شهر های سکر، خیرپور و گوتکی بیش از 1 میلیون و هفتصد هزار نفر بی خانمان شده اند. در این مناطق 94 مرکز درمانی و 517 کمپ برای بی خانمان ها ایجاد شده است. در این کمپ ها بیش از 290 هزار نفر ساکن شده اند.

جمیل احمد مهر مسئول بهداشت منطقه سکر در این دیدار گفت که شیوع بیماری هایی مانند مالاریا و وبا بین سیل زدگان در حال شیوع است.

به دلیل فقر شدید، سوء تغذیه کودکان و سلامت زنان باردار موجب نگرانی مقامات محلی شده است زیرا دسترسی به بسیاری از مناطق تاکنون امکان پذیر نشده است و تخمین خسارت ها در این مناطق ممکن نیست.

هیئت سازمان بهداشت جهانی، مرکز عملیات اضطراری شهر سکر را افتتاح کرده و از مرکز تاسیسات پزشکی در شهر سکر بازدید کردند. مدیر اجرایی برنامه فوریت های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی طی این بازرسی از نحوه امدادرسانی به سیل زدگان پاکستان ابراز اطمینان کرد. این هیئت سازمان بهداشت جهانی از شهرستان نصیر آباد ایالت بلوچستان نیز بازدید کرد.

ارسال نظر

 
1