خبر فوری

 
دیدار مدیران آژانس همکاری بین المللی کره و خدمات پروژه سازمان ملل با وزیر ارشد خیبر پختون خوا
کد خبر :1583527414

10:24 1402/11/08


برچسب ها : پاکستان و سازمان ملل متحد, پروژه, پیشاور, دولت موقت, دیدار سیاسی, وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا,

یوان جی هو مدیر کشوری آژانس همکاری بین المللی کره KOICA و جنیفر آنکروم خان مدیر دفتر خدمات پروژه سازمان ملل متحد UNOPS با دادستان بازنشسته ارشد حسین شاه وزیر ارشد خیبر پختون خوا دیدار کردند .


پیشاور: به گزارش راز نیوز| یوان جی هو مدیر کشوری آژانس همکاری بین المللی کره KOICA و جنیفر آنکروم خان مدیر دفتر خدمات پروژه سازمان ملل متحد UNOPS با دادستان بازنشسته ارشد حسین شاه وزیر ارشد خیبر پختون خوا دیدار کردند که گفت و گو در این نشست بر محور امور مورد علاقه مشترک و پروژه های جاری رفاه اجتماعی با همکاری این دو آژانس در ایالت خیبر پختون خوا، متمرکز بود.

گفتنی است دکتر سید سرفراز علی شاه وزیر ایالتی، سرتیپ بازنشسته سید مجتبی ترمذی سخنگوی وزیر ارشد ایالت و دیگر مقامات ایالت نیز در این دیدار حضور داشتند.

در این دیدار همچنین موضوعات مربوط به پروژه های در دست اجرا ی عام المنفعه در ایالت با حمایت دستگاه های فوق الذکر به ویژه تکمیل به موقع طرح های تامین آب آشامیدنی پاک و حداکثر بهره مندی از آن برای مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین فرصت های همکاری دو جانبه در آینده و پروژه های توسعه ایالت مورد رایزنی قرار گرفتند.

وزیر ارشد با بیان اینکه پروژه های مختلف عام المنفعه با همکاری دو دستگاه از جمله پروژه تامین آب شرب درحال اجرا است، گفت: دولت و مردم ایالت برای این همکاری ها ارزش قائل هستند. وی افزود: ایالت خیبر پختون خوا از جمله مناطق قبایلی سابق به شدت تحت تاثیر جنگ مبارزه با تروریسم قرار گرفتند و تروریسم جدای از ایالت و کشور پاکستان، مسئله جامعه جهانی نیز می باشد. مردم خیبر پختون خوا در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارند و در این مبارزه تمامی بخش های زندگی معمولی از جمله اقتصاد و امنیت به شدت قربانی شدند.

وزیر ارشد تصریح کرد که توسعه سریع ولسوالی های الحاقی در راس اولویت های حکومت ولایتی قرار دارد، با وجود شرایط سخت، دولت محلی تلاش های ویژه ای را برای رشد و توسعه ولسوالی های الحاقی انجام می دهد و در این راستا، دولت نیازمند همکاری آژانس های کمک کننده بین المللی و موسسات توسعه می باشد.

وی در ادامه گفت: بهترین و مؤثرترین راه برای مبارزه با ستیزه جویی از طریق توسعه اقتصادی و شکوفایی اقتصادی است. دولت محلی راهبرد صادرات منابع انسانی را برای ایجاد اشتغال برای جوانان تنظیم کرده است که بر اساس آن دوره‌های کوتاه‌مدت با توجه به نیازهای بازار مدرن به جوانان داده می‌شود تا آنها را برای اشتغال آماده کند.

ارشد حسین شاه گفت: جوانان ایالت پتانسیل بسیار زیادی دارند، اما برای استفاده مثبت از این توانمندی های جوانان، آموزش آنها با توجه به تقاضای بازار نیاز به زمان دارد و در این راستا، دولت ایالت به حمایت نهادهای کمک کننده نیاز دارد.

ارسال نظر

 
1