خبر فوری

 
 
دیدار محمود قریشی با همتای عربستانی خود "آماده کردن طرفین برای مذاکرات ضروری است"
کد خبر :860992169

20:47 1398/10/23


برچسب ها : پاکستان و ایران, پاکستان و عربستان سعودی, وزیر امور خارجه,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان پس از پایان سفر تهران و رایزنی با مقامات ارشد ایران، پس از ورود به ریاض و سپس حاضر شدن در دفتر وزارت امور خارجه به دیدار با شاهزاده فیصل بن فرحان السعود همتای عربستانی خود پرداخت.


ریاض: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان پس از پایان سفر تهران و رایزنی با مقامات ارشد ایران، پس از ورود به ریاض و سپس حاضر شدن در دفتر وزارت امور خارجه مورد استقبال گرم همتای عربستانی قرار گرفته و به دیدار با شاهزاده فیصل بن فرحان السعود همتای عربستانی خود پرداخت. وی طی این دیدار علاوه بر گفتگو درخصوص تنش های موجود در خاورمیانه، وضعیت امنیتی منطقه و مناسبات دوجانبه، تنش های موجود را موجب نگرانی خواند و افزود: ضروری است تا از طریق اقدامات دیپلماتیک، وضعیت منطقه را به سوی اعتدال و برپایی امنیت و ثبات سوق دهیم.
وزیر امور خارجه پاکستان با بیان موضع پاکستان، ابراز داشت: تلاش پاکستان این است که طرفین را ترغیب به خویشتنداری و مذاکرات برای حل این اختلافات کنیم. ما معتقدیم درصورت عدم اقدام به موقع برای سرد کردن این آتش، می‌تواند منطقه را در بر گیرد.
وی پس از مطلع کردن همتای عربستانی خود از روابط با وزرای امور خارجه دیگر کشورهای منطقه برای کاهش تنش ها، سخنان دو طرف ( ایران و آمریکا) درخصوص علاقه به عدم افزایش بیش از پیش مناقشات را خوشایند قرار داد. وی با بیان نگرانی پاکستان درخصوص تاثیر مناقشات بر ماموریت صلح افغانستان که در مرحله مهمی وارد شده است، گفت: در شرایط فعلی ضروری است تا طرفین را آمده برای گفتمان کنیم تا از مسئله از مسیر مذاکرات حل شود.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی در این جلسه با قدردانی از تلاش های عمران خان نخست وزیر پاکستان برای صلح و رفع بحران در خاورمیانه و نجات منطقه از تنش ها، از سفر دوره ای و تلاش های محمود قریشی نیز استقبال کرد.

لازم به ذکر است وزیر امور خارجه پاکستان پس از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران، در پیام تویتری دیدار با رئیس جمهور ایران را سازنده و مثبت ارزیابی کرد.

ارسال نظر

 
1